Schemat UPSa - części falownika 12V->220V

Dla trochę większych mocy (>5,5kW) silnik 3 faz. stycznik elektroniczny wychodzi taniej niż klasyczny układ Y/D.

Aktualnych cen nie znam... zadzwoń do Danfossa to Ci powiedzą (22-755 07

00)...

Styczniki te mają możliwość nastawiania czasu rozruchu i hamowania, oraz posiadają kontrolę prądu. Sterowanie jak zwykłym stycznikiem przez podanie napięcia na "cewkę". dodatkowo kilka styków pomocniczych pozwalających wyciągnąć sygnały: rozruch, praca na 100% itp.

:) /PP

Reply to
PP

Zobacz tu:

:) /PP

Reply to
PP

Nie tylko, robią również mniejsze :) Choć fakt, o miękkim starcie dla silników mówi się przy mocach powyżej kilku kW, no chyba, że technologia wymaga łagodnego rozruchu i przy niższych mocach...

Twoja pompka, faktycznie jest malutka... W takim przypadku rozważył bym załączanie jej przez rezystor (żarówkę), tzn.: w szereg z pompką dałbyś rezystor (lub żarówkę), który po jakimś określonym czasie jest zwierany przekaźnikiem czasowym. To będzie chyba najtańsze rozwiązanie...

Hmm.. Tak myślę o tej Twojej pompce... czy ona czasem nie ma kondensatora rozruchowego podłączonego do drugiego uzw. silnika... może po prostu dać mniejszy kondensator (zmniejszy to moment rozruchowy) co spowoduje wydłużenie rozruchu. Ale tu trzeba być ostrożnym, aby nie dać za małego kondensatora, bo pompka nie ruszy....

Pozdrawiam :) /PP

Reply to
PP

Przerobienie instalacji hydraulicznej może okazać się bardziej kłopotliwe (przez co droższe) niż przeróbka elektrycznej...

:) /PP

Reply to
PP

Dlaczego mialby zarznac pompe ?

Jesli to pompa membranowa .. moze przerobic na elektromagnes zamiast silnika :-)

To nie jest membranowa, to jest pompa wirnikowa.

Reply to
Pszemol

Nie popadajmy w przesadę - chodzi o małą pompę przy akwarium. Hydrauliczna instalacja (rury) kosztuje mnie 10-20 dolarów :-)

Reply to
Pszemol

Niestety pompka nie ma kondensatora rozruchowego a silnik jest zdaje się "synchroniczny" a więc steruje się nim raczej przez zmianę częstotliwości napięcia a nie przez poziom napięcia.

Reply to
Pszemol

Auc. Podlaczyc do starego CD :-)

A po co - przeciez i tak nie zrobisz :-)

No przeciez konstruktywnie - szukasz napedu o zmiennej szybkosci, a taki czeka w czytniku CD, wystarczy tylko przekaznik pod przycisk play podlaczyc :-)

Zeby zegarki stabilizowane siecia nie glupialy ?

Z 32768 nie uzyskasz 100 Hz...

Przyda ci sie - moze dzieki temu zaoszczedzic pare $ na spalonych tranzystorach :-)

Obciazenie robi sie indukcyjne i energia wraca do sieci. A gdzie wroci w przetwornicy ? :-)

na dobra sprawe .. to sterujac PWM mostkiem nie musisz zmieniac napiecia. Ale chyba prociej bedzie zmienic..

A widziales R40 i R33 ?

A elegancko .. zmiana napiecia jest ci potrzebna zeby utrzymac prad pompy .. to czemu chcesz sie pozbyc ukladu wykrywania przeciazenia ? :-)

220V było bo pisałem na polską grupę i aby wiadomo było o co mi chodzi :-) Sądzę, że postem na 110V niewiele osób bym zainteresował, bo wielu pewnie sądzi, że przetwornicę na 110V robi się zupełnie inaczej... :-) 220V to po prostu taki symbol aby każdy wiedział o co chodzi i już.

A tak a'propos, czy ktoś zna może jakieś inne podobne MOSFETy niż IRF740? Te są na Uds 400V a ja aż tak dużych napięć nie potrzebuję... przy 110V. Intuicja podpowiada mi, że gdyby były dostępne jakieś podobne mostfety np. na 200V max to byłyby i tańsze i mogłyby mieć lepsze parametry (Ron, Qg itp). Czy IRF740 to jakaś rodzina tranzystorów i ma jakichś młodszych braci na 200V? Niech ja sobie sprawdzę... ;-)

Reply to
Pszemol

To byl, nie uwierszysz ... falownik do silnikow indukcyjnych :-))))

Pierwszy stopien z jednym tyrystorem robil za regulowany prostownik, drugi za falownik wlasciwy ..

Potrzebujesz potrzebujesz. A i tak sie spala :-)

Skąd taki pesymizm od Ciebie wieje? I dlaczego uważasz, że potrzebuję

400V Uds skoro napięcie w sieci jest 110V-120V co daje wartość za mostkiem rzędu 120x1.44=172V? Wygląda na to, że MOSFET na 200V wystarczyłby... Zakładam, że dioda w tranzystorze zabezpieczy przed przepięciami indukcyjnymi przy rozwieraniu cewki silnika... Czy ja coś źle liczę?
Reply to
Pszemol