Samodzielne ekranowanie głośnika?

Muszę zrobić ekranowanie głośnika w subwooferze, bo chcę, zeby ten stał blisko telewizora a już zaczyna mi zmieniać kolory w narożniku. Przeczytałem, że żeby zekranować głośnik muszę dokleić drugi magnes stroną "odpychającą" do głośnika. Poprawcie mnie jeśli to jakieś bzdury. A jeśli to nie bzdury, to powiedzcie, czy ten drugi magnes musi mieć jakieś szczególne parametry?

Reply to
Jerry

magnes

faktycznie niektore firmy tak robia. Zdaje sie (nie robilem wlasnych prob i nie szukalem w literaturze o ile da sie to w ogole znalezc) ze ow magnes musi byc taki sam lub mniej wiecej jak wlasciwy magnes w glosniku.

Ale tobie przecierz chodzi o praktyke - porob eksperymenty moze cos ci sie uda zwojowac (choc ja bym po prostu na poczatku sprawe przemyslal i uzyl glosnika ekranowanego).

Reply to
Michcio

Tutaj zobaczysz, jak to robi Tesla:

Wmak