RS232C jako PS-2

Czołem.

W pewnym urządzeniu jest port RS232C, ale gniazdo wygląda jak PS-2. Chciałbym skomunikować to z pecetem, ale nie mam gotowego kabla, ani producent w dokumentacji nie podaje jego schematu. Google podaje co najwyżej schematy przejściówek PS-2 -> RS, służących do podłączenia myszek przez RSa, można zaryzykować że to będzie to samo ? Nie mam pojęcia czy rozkład pinów w PS2 jest jakoś ustandaryzowany, a nie chciałbym ubić urządzenia.

Reply to
PeJot

Waldi pisze:

Ustrojstwo jest w pracy, a google po nazwie firmy znajduje mi tylko sprzęt medyczny. W tygodniu podam konkrety.

Reply to
PeJot

Nie ma co ryzykowac, podlaczyc oscyloskop, a nawet i woltomierz.

A nie jest to MIDI ?

Midi w ciśnieniomierzu ??? ROTFL

Reply to
PeJot

ZeN napisał:

Można mieć całkowitą pewność, że to *NIE* jest przejściówka PS/2-RS232 i że *NIE* jest to "np. do myszki", tylko *konkretnie* do myszki. To mysz jest na tyle sprytna (choć nie każda), że potrafi współpracować z jednym i drugim interfejsem, a ten diwajs dostosowuje tylko wtyczki. Podobnie jest z klawiaturami i myszami USB włączanymi do gniazda PS/2. To takie małe plastikowe, na ogół zielone, nie sprawia, że po wetknięciu do dziurki PS/2 pojawia się w komputerze dodatkowy port USB.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Pan PeJot napisał:

Takim medycznym, do ciśnienia krwi tętniczej? Czemu nie, może się przydać do zapodawania rytmu zgodnego z pulsem. Nie takie dziwactwa ludzie wymyślają. Ale MIDI, to ja zwykle widywałem jako duże złącze DIN.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Bylo od poczatku pisac ze to cisnieniomierz :-P

MIDI uzywa gniazdek PS2 i jest transmisja szeregowa - ale nie RS232.

Jarosław Sokołowski pisze:

Takie umcy, umcy ? :)

Nie, to nie jest przyrząd medyczny, tylko zwykły ciśnieniomierz - 2 krócce, zakres parę metrów H20. Producent nazywa się OIDP Biomedical, google uparcie zwraca linki do sprzętu medycznego. Z tego co *zdążyłem* wyczytać w dokumentacji, ten interfejs to jest RS 232, i służy do konfigurowania sprzętu ( cale H20, cale Hg, psi, mm H20 itd. ) i przesyłania danych. Ale o kabelku instrukcja milczy, stąd wniosek że może to jakiś standard, np. taki jak w myszkach. Ale muszę dokładnie poczytać, może na ostatniej stronie będzie podane gdzie należy kabelek zamówić :>

Reply to
PeJot

Było, było. Tak to jest, jak się sprzęt i papiery dostanie do ręki w piątek za pięć piętnasta.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

No, takie sprzężenie zwrotne, do wchodzenia w trans. Ja bym raczej do tego wykorzystał klips na ucho z fotodiodą i oświetleniem LED.

Ale to jest *dokładnie* takie samo jak PS/2, czy tylko podobne? Podobna wtyczka RS-232 używana była w starym sprzęcie Apple -- do drukarek, modemów i sieci. Kable modemowe (z jednej strony DB-25, z drugiej okrągła wtyczka) były w swoim czasie dośc popularne. Może nawet mam gdzieś taki.

Myszką nie ma co się sugerować -- tam nie ma żadnego standardu RS232, tylko normalny PS/2. Masa, +5V, zegar, dane i piąty styk wolny. A tu by musiała być *dwustronna* transmisja z użyciem Rx i Tx. Mysz, również szeregowa, potrzebuje transmisji tylko w jedną stronę.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

|Sprawdzę dokładnie w tygodniu i podam, na razie jestem zaskoczony szerokim odzewem.

Zaraz, kiedyś podłączyłem po PS2 stareńkiego, 3 przyciskowego Logitecha i o dziwo współczesny soft Logitecha mysz prawidłowo rozpoznał i proponował nawet jakieś funkcje dla trzeciego przycisku. Czyli mysz musiała się "przedstawić". Ale mogła to zrobić bez żądania ze strony peceta.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

Standard PS2 też jest przecież stareńki, z połowy lat '80. Protokół transmisji się nie zmienił. Podejrzewam, że myszy projektuje się po prostu jako tolerujące szeroki zakres napięć, więc działają z RS232 i z PS2.

Najstarsza mysz jaką mam w domu, wyprodukowana została gdzieś koło roku

1985. Szeregowa. Znamienna tym, że ma przełącznik ms-mouse/genius-mouse. Ten drugi standard zanikł jakiś czas temu. Ma trzy przyciski. Kanciaste prostopadłościenne pudło z dość ostrymi (!) krawędziami. Nie próbowałem podłączać przez przejściówkę. A kupiona była z dołączonym oprogramowaniem, które pozwalało ją wykorzystać z ówczesnymi programimi DOS-owymi (zdaje się, że niektóre z nich nie miały nawet czegoś takiego jak menu). Jeszcze był program do rysowania. Zdaje się, że zapisywał pliki w sobie tylko znanym formacie.
Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

A z innej beczki, może będziesz wiedział: jest mysz USB ( logitech ), w komplecie przejście na PS2 i tak mysz jest podłączona. Jednak gniazdo PS w pececie jest cokolwiek rozklekotane i zdarza się że przejściówka wypada albo nie łączy co oznacza że trzeba uruchamiać system od nowa. Na USB mysz działa, ale znowu raz na jakiś czas ginie z systemu, co jest uciążliwe. Kilka różnych myszek robiło to samo, co można z tym zdziałać ? Czy można by zaryzykować podłączenie tejże myszy pod RSa, gdzie wtyczkę da się przykręcić ? Pamiętam że były kiedyś myszki z RS i przejściówką PS2 i pod win98 dało się podłączyć i tak i tak.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

Ryzykować można, bo wartość takiej myszy jest zerowa, strata żadna. Wyglda na zepsutą -- to nie tak, że wszystko przez rozklekotane mysie gniazdko, ale zdycha ona tak samo pod USB jak i pod PS2. Chyba że coś jest skopane w systemie (hardware+software), bo niby czemu kilka różnych myszek USB wyłącza się? To nie jest normalne. Normalne jest natomiast, że do pracującego systemu podłącza się i odłącza kolejne myszy bez konieczności jego ponownego uruchamiania. Mam wrażenie, że każdy współczesny system tak ma (ale pewności nie mam, bo wszystkich nie znam).

Teoretycznie jest tak, że dwusystemowa mysz USB/PS2 nie musi tolerować napięć większych od 5V obecnych w RS232. Ale wielce prawdopodobne jest, że wyewoluowała ona z innej dwusystemowej szeregowej myszy. Można mieć nadzieję, że gen tolerancji jej nie zaniknął i podłączenie do gniazdka DB9 jej nie zaszkodzi.

-- Jarek

PS Jeśli ten pecet ma jakąś wartość sentymentalną, to może warto przelutować mu gniazdko na mniej rozklekotane?

Reply to
Jarosław Sokołowski