Re: Watomierz 3f 70kW za <200zł

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> news:cvo161$9qn$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... >> Hmm KMZ10 kosztuje ... jakieś 20zł liczmy. >
3 sztuki > Garstka scalaków - jakies >> 50zł (w tym procesor). Myślę że całość zmieścił bym w 150zł dla >> prototypu. Pomiar prądu magnetorezystywnym i pomiar zera napięcia + >> prosta arytmetyka w procku. >

Jak wyobrażasz sobie pomiar prądu z dokładnością do 0,5% tym dupsem KMZ10 ????? Jak sądzisz jak one są powtarzalne ???? Jak współczynnik h21e tranzystorów bipolarnych w paczce , czy gorzej? Gdzie chcesz je umieścić ???

>Założenie jest takie, że mam czystą sinusoidę (nie ma falowników, nawet w >>okolicy). >

To weź oscyloskop i zobacz jaki kształt napięcia masz w sieci Ja ostatnio coś zbliżonego do sinusoidy widziałem ćwierć wieku temu

> Zupełnie nie jestem w stanie oszacować dokładności, jeśli nie zrobię >> prototypu.

Obstawiam błąd na 100%

Najbardziej obawiam się pomiaru prądu magnetorezystywnym >> czujnikiem, bo nie jest to trywialne. I tu będzie największy błąd.

Stracisz lata zanim porzucisz pomysł i kupisz sobie przekładnik prądowy za

50zł

Panu się tylko tak wydawało:-)

> I separacja potencjału na światłowodzie. Ewentualnie jakoś radiowo, ale >> światłowód jest chyba najlepszym pomysłem dla mnie. >

Ze światłowodem i radio to będzie na pewno tanio:-( Jeszcze raz zachęcam do zastanowienia się nad dokładnością O ile myli się zwykły przekładnik co do kąta, jaki to ma wpływ na wynik ?

Masz do zmierzenia 3f 100A 0,4kV czyli < 70kW 5% z tego to 3,5kW

Zachęcam do kupienia, pożyczenia tanich ELEKTRONICZNYCH cęgów Dietza (amperomierz cęgowy) i zobaczenia jak zmienia się pomiar w zależności od położenia przewodu w otworze oraz odległości sąsiadujących przewodów fazowych

Reply to
SP9LWH

Użytkownik "SP9LWH" snipped-for-privacy@autorom.pl napisał w wiadomości news:cvo604$848$ snipped-for-privacy@news.onet.pl

Czujniki prądu z Allegro??

kosztują coś rzędu 5USD i dają się nabyć w PL (Memec?) W każdym razie ktoś się z nimi reklamował w EP.

Reply to
Marek Dzwonnik

Moze nie bedzie tak zle.

Ale jest jeszcze jedna mozliwosc: kupic licznik 3f, przekladniki do niego, rozebrac .. i dorobic do tarczy obrotomierz :-)

Nie musi byc wcale tak drogo.

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w wiadomości news:421fb784$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Świetne czujniki, dla zastosowań, dla których zostały stworzone Do omawianego watomierza mają zbyt mała dokładność (katalogowe 5% nieliniowości i 13% sumarycznych wszystkich błędów)

Reply to
SP9LWH