Re: TV GRUNDIG 72-2002/8 TEXT - zrobi?a si? panora

Naprawialem kiedys taki, przy 21" napiecie to wynosilo u mnie 118V, chociaz

> podane na schemacie bylo 110V. > Dlatego zasugerowalem sie rozwiazanie z tamtego tv. > -- > pzdr, j.r.
21" to z tych prostszych, gdzie korekcji EW nie trzeba stosować.

Do Konopa:

Schemat twojego (mam nadzieję) telewizora znalazłem na Elektrodzie - zapisałem sobie. Jest to Chassis C7_C8 - jest pełna serwisówka z obrazkami, łatwo porównasz ze swoim chassis Wzmacniacze do korekcji EW upchnęli do centralnego 88-nogowego uładu scalonego - z wyjścia EW DRIVE sygnał przez mosfeta i dławik idzie na modulator diodowy, tak jak przy wcześniej wspominanym TDA8145 - to typowe rozwiązanie.

Aha, wróciłem do twego pierwszego listu - fachowcy z Elektrody chyba mieli rację - grzebanie w telewizorze może być trochę za skomplikowane i niebezpieczne dla kogoś bez doświadczenia w tej dziedzinie. Może dać zarobić fachowcowi ?

Reply to
Wmak

Doświadczenie trzeba zdobyć ;)... wiesz, pisałem o tym w tamtym poście - nie zamierzam grzebać nie wiadomo w czym... sprawdzę, czy jakieś elektrolity nie wyglądają podejrzanie oraz bym poprawił luty ewentualnie... ale po prostu nie chcę całej płyty oglądać... jak to coś bardziej skomplikowanego, to nie będę naprawiać ;)... trzeba się po prostu czasem teściom podlizać :P... A czy naprawianie takiego TV w serwisie się w ogóle opłaca?? :)...

Co do niebezpieczeństwa - zdaję sobie sprawę z tego, jakie napięcia tam występują... postaram się pracować jedną ręką, przy kompletnie odłączonym od WSZYSTKIEGO telewizorze no i parę godzin po jego odłączeniu... No i nie dotykać tego, czego nie trzeba ;)... dlatego tak zależy mi na schemacie, żebym nie musiał macać po omacku ;) No chyba, że to nie takie proste, jak mi się wydaje i "pułapek" czeka więcej??

Tego schematu C7_C8 poszukam...

Dzięki za wszystko :)

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Z tyłu, na tabliczce, nie ma wprawdzie żadnego numeru "CUC", ale pisze wprost: "Chassis C7"... rozumiem, ze ten C7_C8 jest i do C7 i do C8, więc będzie OK?? No to sobie poszukam ;)...

No, z tyłu jest ostrzeżenie... 33kV....

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop