Re: Transformator z mikrofalówki

Ale to zależy od trybu pracy. Inną gęstość masz dla pracy ciągłej a inną np. dla wzmacniacza m.cz.

A w toroidzie to 0.5 ... tzn gestosc pradu w drucie pewnie 2-3, > ale do wzoru trzeba wstawic mniej, aby sensownie bylo :-)

Do wzoru trzeba wstawić właściwy współczynnik km - np. 0.1 zamiast 0.4 dla klasycznego...

A dlaczego miałby być? To jest wzór na moc obliczeniową a nie na straty czy przyrost temperatury.

Będzie działał. Ale pytanie, czy straty w miedzi będa akceptowalne?

km jest po to, zebys nie narzekal potem, ze uzwojenia w EI Ci sie nie > mieszcza :-)

km jest po to, że należy uwzględnić karkas, marginesy izolacyjne, izolację miedzyuzwojeniową, izolację przewodów i puste przestrzenie między drutami.

Po raz n-ty - zaburzenie proporcji to zwiększenie indukcyjności rozproszenia i strat w miedzi.

Z natury.

>Straty w miedzi? > Wiecej przekroju miedzi, to mniejsze straty :-) > Tylko ksiegowy protestuje :-)

Ano właśnie.

Dla pewnych zakresów działa. Ale jak zamkniesz transformator w termosie, to przestanie działać.

> Ale gdy złożysz ze sobą dwa standardowe rdzenie, to moc zwiększy się >> dwukrotnie a nie czterokrotnie, jak wynikałoby ze wzoru uproszczonego >> - i to w pełnym wzorze znajduje odbicie. > Tak jest.

I o to chodzi - wzór na moc obliczeniową służy zrozumieniu zależności. A rzeczywistość jest taka, że dopiero po nawinięciu prototypu i testach wiesz coś naprawdę. Po kilku tysiącach projektów nabiera się wprawy ;)

Wzmacniacz chce 2*100 RMS, nie PMPO :-P

Ale z wiatrakiem ile przyjac - oto jest pytanie :-)

No to sobie oblicze tak samo, jak dla miedzi, a co mi tam :-)

No i popatrz co za zlosliwosc - w EI uzwojenie srednio grube ... a taka sama grubosc w toroidzie to za duzo?

Bo jak nie uwzglednisz, to potem sie drut nie miesci :-)

To jakie sa optymalne proporcje dla toroidu?

I z jakiego wzoru to wynika?

albo w kosmos wyslac ... albo w kadz z olejem wsadzic :-)

J.F