Re: touchpad - gdzie kupi?

jak rozumiem przetestowałes juz działanie takich

> czujnikow dotykowych na jakims prototypie? > Mozesz mi powiedziec jaka to ma czułosc? Czy jezeli > powierzchnie styku z palcem odseparowac od pcb > obudowa z tworzywa sztucznego grubosci od 0,5 do 1mm > czy to ma szanse zadziałac? testowałes moze? > To zaoszczedzilo by mi wycinania otworow w obudowie > a co wazniejsze estetycznego wykonczenia - jedynie podfrezowanie > obudowy od wewnatrz w celu otrzymania cienkiej scianki.

Witam, robiłem testy z MC34940 w podstawowej konfiguracji z pojedyńczymi polami dotykowymi 15x15mm w formie

2 zachodzących na siebie grzebieni;

- sygnał z level bez dotykania: 3,51 V

- po dotknięciu z przodu przez papier 0,1 mm i folię samoprzylepną 0,15 mm: 3,30 V

- po dotknięciu z tyłu przez laminat FR4 1,5 mm: 3,45V Jak widać jest mozliwe zastosowanie cienkich panel jednak należy uważać na zakłucenia zewnętrzne i dryft temp.

Reply to
detektyw.rutkowski

Ja też to testowałem podobnie, zarówno grzebienie, jak i pełne placki 2 x 2cm.

Wyniki podobne; od biedy szło odróżnić przez

2cm ABS (taką miałem obudowę), ale od biedy. Odczytywałem to 12-bitowym przetwornikiem (12 bit, bo tyle miałem pod ręką). Na spoczynkową wartość 0xCC0 dostawałem przy dotknięciu paluchem wartość 0xCB8 +- 4

- czyli bardzo blisko marginesu błędu.

Odpuściłem sobie.

Ale z drugiej strony miałem okazję bawić się evaluation kitem Freescale'a - jest to w przezroczystej obudowie, ma pola pełne i działa bez zarzutu - przy każdym polu dioda, zapala się jak dotkniesz palcem obudowy w odpowiednim miejscu. Może warto zainwestować troszkę i zamówić od nich ten EK?

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi