Re: telefon bezprzewodowy - kochajmy stare gruchoty:)

Na gnie¿dzie baterii brak jest jakichkolwiek oznaczeñ "+", "-", warto¶ci

> napiêcia ani te¿ typu baterii. Sa takie dwa przewody z zaciskami. Zaciski te > wygl±daj± na dorobione ("toporne" lutowanie) i maj± formê z³ozonych na pó³

Ja probowalbym uruchomic sluchawke, podlaczajac do niej np. 3 paluszki (4.5V) i stopniowo dodajac po jednej baterii, az sluchawka zacznie dzialac. Uznalbym, ze sluchawka bedzie dzialac na takiej samej ilosci akumulatorkow +1. Byc moze do tej sluchawki trzeba zastosowac akumulatorki pastylkowe, ktore byly popularne w poprzednim ustroju. Pozniej sprawdzilbym, czy akumulatorki nie sa ladowane za duzym pradem. Jesli bylby zbyt duzy, dodalbym ich jeszcze jeden lub dwa.

Mysle, ze to dobry sposob.

-- Jaku-b.

"> > czy jest dostêpna jaka¶ biblioteka kryptograficzna (RSA, DES) dla javy ?

jest pod adresem

tam jest tylko jaka¶ wyszukiwarka internetowa."

Reply to
Jaku-b

Z do¶wiadczenia móg³bym wywnioskowaæ ¿e ten akumulatorek to bêdzie chyba

4x1,2V, czyli 4,8V bo czêsto w takich telefonach widywa³em.Ale mo¿e byæ ze bêdzie tam np 6V ( 5x1,2V). Najpierw spróbuj z mniejszym napiêciem.. Napiêcie ³adowania musi byæ zawsze trochê wy¿sze - po to ¿eby akumulatorek siê na³adowa³. A kolega poprzednik mia³ racjê - raczej pastylki , da siê kupiæ jeszcze . Co do zidentyfikowania polaryzacji.. poszukaj masy, jakich¶ grubszych scie¿ek, minusy na elektrolitach ( choæ niekoniecznie) itp. te¿ da siê ³±two zidentyfikowaæ.. Powodzenia!
--
Pozdrawiam!
S³awomir £ukasiewicz