Re: Polaryzacja wej?cia wzmacniacza dla mostka tens

> To nie ślepa uliczka, tylko dobry trop :)

Swietnie!

zastanawia mnie tylko fakt, że 22pF wystarczą do > odfiltrowania tych zakłóceń........

Moze nie wystarczyc jesli do wejscia bedzie podlaczony luzny przewod. Poza tym wiekszy kondensator to dodatkowy filtr antialiasingowy, przyda sie takze podczas normalnej pracy, zwlaszcza jesli w ukladzie masz zaklocenia na f = N * 64-kHz.

Zakladajac rezystancje wyjsciowa mostka R=100-Ohm i szerokosc pasma fc~=50-Hz to najwiekszy kondensator jaki mozesz tam wstawic bez filtrowania pozadanego sygnalu to: C = 1/(2*pi*fc*R) ~= 30-uF.

W praktyce mozesz uzyc dowolnych kondensatorow ceramicznych o mozliwie duzej pojemnosci.

-hob

Reply to
hobgoblin

Rozumiem, że może nie wystarczyć i na pewno dam większe pojemności ;)... Kabel do mostka jest ekranowany, urządzenie będzie miało metalową konstrukcję (w plastikowej obudowie), więc sądzę, że z zakłóceniami nie będzie dużego problemu ;)... Na luźnym kablu pojawią się składowe w.cz. raczej, więc do tego jakieś nF wystarczą ;)... A swoją drogą - cały czas zastanawia mnie jedna rzecz... czemu wszystko się poprawiało po podłączeniu woltomierza?? Wtedy przecież pojawiały się dwa, luźne przewody, o długości ~1m każdy, podłączone do dwóch różnych wejść... to w sumie powinno pogorszyć sytuację...

Dam 100nF ;)... mostek ma 300-400ohm (jeszcze jest kilka do wyboru)... Fgr będzie na poziomie 5kHz ;)... Myślę nad zastosowaniem "pełnego" układu złożonego z 3 kondensatorów - jeden pomiędzy wejściem + i -, dwa pozostałe od wejścia do masy ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop