Re: Jak prawid?owo ustawi? anten? satelitarn?

Mieszkam w Szczecinie. A Jerzy Pastusiak masz racje. Posłuchałem gośćia który mówił ze on na 100% montował by po prawej str. mojego okna bo antena bedzie skierowana w lewo. Mówił to doświadczony instalator satelit. Wychodze na dwór i widze ze wszystkie inne u sasiadów są jednak w prawo, a w prawo jest inny budynek. I teraz mam zagwozdke, czy na pewno miał racje? Moja sciana jest prostopadle do południa, czyli antena powinna patrzec prosto z okna na południe. Nie za bardzo wiem od czego zaczac? Antena na stojaku i co dalej? czy mam miec kompas? Wiem ze sie nabijacie, ale na serio nie wiem.

Reply to
slawek7

In news: snipped-for-privacy@s41g2000vba.googlegroups.com, slawek7 snipped-for-privacy@wp.pl nabazgrał: (ciap)

Może najpierw lektura: "Elementarz Falskiego" !

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Dnia Mon, 31 May 2010 06:39:00 -0700 (PDT), slawek7 napisał(a):

Ustawiasz antenę na przybliżony kierunek i nachylenie a potem próbujesz coś odebrać na telewizorze. Jak coś da się odebrać to sprawdzasz czy odbierasz to co chciałeś. Jeśli tak, to optymalizujesz. Z grubsza: Najpierw antena w lewo do pojawienia się dropów, potem w prawo do do pojawienia się dropów a potem na środek i dokręcić. To samo z przechyleniem (i skręceniem) anteny. Jak zapytasz co to są dropy to pojadę do Szczecina i zabiję ;)

Jak wokół są inne anteny to możesz sobie darować :)

Reply to
Jacek Maciejewski

To teraz pokaż mi cyfrowy odbiornik, na którym zobaczysz dropy ;-))))).

Reply to
Robert_J

| Nie dołączyłeś wszystkich możliwych wzorów, z oznaczeniem boldem tych | potrzebnych, no i jeszcze by się przydały przykładowe zastosowania tychże. | Ergo: złe ;D

wszystko masz tutaj:

i tu:
niestety dobre

zle masz tutaj:

bo zle wychodzi elewacja

co do matur masz swieta racje, ubijaja najzdolniejszych

metoda finska, losowa, przyjmowania na studia chyba jest najlepsza

jp

Reply to
Jerzy Pastusiak