Radiolinia dwukanałowa i dwukierunkowa?

Pytanie z cyklu "bezprzewodowych" - ostatnio popularnych na tej grupie :) Wpadł mi do głowy pomysł sterowania bramkami wejściowymi za pomocą fal radiowych. Oczywiście pierwsze na myśl nasunęły się radiolinie na 433 MHz. Dosyć popularne i w miarę tanie to, w dodatku kodowane dynamicznie i chyba wygodniejsze od kabli. Niestety nie natknąłem się na radiolinie dwukierunkowe, a takie chyba najbardziej by mi odpowiadały. Projekt ma spełniać następujące zadania:

1) nadajnik przy bramce spełniający rolę dzwonka (coś w stylu
) i dodatkowo monitor stanu rygla elektromagnetycznego) + odbiorniki sygnału 2) nadajnik + odbiornik sterujące otwieraniem zamka Zastanawiam się, czy nie ma możliwości ominięcia konieczności użycia w p.1 zestawu 2 kanałowego i drugi zestaw 1 kanałowy zastosować w p.2? A może ktoś z grupowiczów wymiśli coś ciekawszego/wygodniejszego? P.S. Jak pomysł nabierze jakichś realnych kształtów, to chciałbym system rozbudować o otwieranie kolejnych 2 bramek :) P.S.2 Przy każdej z bramek mam dostęp do sieci energetycznej
Reply to
zola3