radiatory - gdzie kupić?

potrzebuję kilku radiatorów, ale nie jakieś typu "no name" tylko żeby były znane ich podstawowe parametry, ktoś wie gdzie możn kupić?

Reply to
Papa Smerf

Papa Smerf pisze:

np TME

Reply to
WojtasW
Órzytkownik "WojtasW" napisał:

dzięki, ale TME jest baardzo skromne w tej materii, a często jedynymi podanymi parametrami są wymiary:O)

Reply to
Papa Smerf

Papa Smerf pisze:

A moze byc radiator firmy Glin lub miedz?

Noname to ty pewnie miales miec na imie.

Reply to
games

Dnia Mon, 17 Aug 2009 21:45:37 +0200, Papa Smerf napisał(a):

Elfa

Reply to
GLaF

Papa Smerf pisze:

Wydaje mi się że właśnie jest najważniejszy parametr dla Ciebie "rezystancja cieplna" chyba, że faktycznie szukasz czegoś innego.

Reply to
WojtasW
Órzytkownik "GLaF" napisał:

strzał w 10tke:O) mają tam wszystko do wyboru do koloru i ładnie wszystko opisane, nawet wykresy dali:O)

troszkę mnie tylko ceny zaskoczyły, bo radiator jaki mnie interesuje kosztuje jakieś 4-5 stuwek:O) jak dobrze pamiętam, to na złomie kilogram aluminium kosztuje 4złote, więc skąd ta cena około 100zł za kilogram radiatora?:O)

Reply to
Papa Smerf

Papa Smerf napisał:

Podejrzewam, że doliczają sobie za Te Miejsca, W Których Nie Ma Aluminium.

Reply to
Jarosław Sokołowski
Órzytkownik "WojtasW" napisał:

tak, opór cieplny to podstawowy paramete, kolejny to wymiary, ale już polecono mi ELFe i tam jest wszystko pięknie, tak jak powinno byc, można sobie wybrać dokładnie to co się chce:O)

Reply to
Papa Smerf
Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:

eee, poważnie?:O) bo te radiatory to przecież są odlewy i cięte na odpowiednią długość tylko, może jakaś technologia kosmiczna czy co?:O)

Reply to
Papa Smerf

Papa Smerf pisze:

Olbrzymi wybór. Polski dystrybutor. Zamów papierowy katalog.

Adam

Reply to
Adam Górski

Papa Smerf napisał:

Poważnie. Dawid Michała Anioła też jest trochę więcej warty niż bryła marmuru na chłopa wysoka. Właśnie z powodu tych miejsc, gdzie kiedyś był marmur, a teraz go nie ma.

No to niech będzie Dawid Donatella. Odlany z brązu. A radiatory, to raczej technologia aluminium ciągnionego. Plus obróbka skrawaniem. Bliższy temu Dawid Michelangelo, niż Donatella.

Reply to
Jarosław Sokołowski
Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:

akurat w tym przypadku marmur i jego cena nie mają tu nic do ceny:O)

albo odlewane albo ciągnione i nic się tam nie skrawa:O)

p.s. ale posdunąłeś mi taki pomysł, że jak by się komuś chciało bawić to kto wie czy nie taniej by wyszło sobie taki radiator z aluminium wyfrezować i poczenić, kto wie?:O)

Reply to
Papa Smerf

Papa Smerf napisał:

No to całkiem jak z tym radioatorem w Elfie.

Ja mam takie z wyfrezowanymi różnymi gładkimi powierzchniami przeznaczonymi do kontaktu z chłodzonymi elementami.

A to z kolei całkiem jak z tym Dawidem. Każdy może wziąć dłuto i wyrzeźbić swojego.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Ależ skrawa, skrawa i to całkiem dużo czasami. Bierzesz bryłkę, godzina pracy i masz fikuśny radiatorek absolutnie niepowtarzalny i na dodatek idealnie dopasowany do obudowy. Sęk w tym, że poza tym że ładny - w zasadzie nic o nim nie wiesz ;-)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.
Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:

może jest jednak jakieś uzasadnienie takiej ceny?:O) może to oksydowanie (czernienie) jest takie kosztowne?:O)

płaskowniki aluminiowe kupuje się maz 10zł/kg i wcale sam nie muszę rzeźbić dłutem, wystarczy się przejechać do jakiegoś warsztatu z frezarką i z aluminiowym klockiem i rysunkiem technicznym i po sprawie:O) może przy pojedyńczej sztuce jak dla mnie (prototyp) to pewnie opłaca się zamówić (bo większe koszta bym poniósł pewnie paliwo dojazdu do warszrsztatuf), ale jak ktoś by robił coś seryjnie to nic jak złożyć zamówienie do pierwszej lepszej huty, niech wyciągną, pooksydują i potną, myślę że cena by wyszła w granicach 20-30zł/kg a nie 100zł/kg:O)

Reply to
Papa Smerf

a powierzchnia styku to pies? ze o cieciu na kawalki nie wspomne

a jezeli to do pc, to daj znac jakie rezultaty (bo watpie czy przeskoczysz lub chociaz dorownasz jakiejs konstrukcji z cieplowodami)

Reply to
tg

Jak chcesz jeden to kup w Elfie. Jak chcesz wiecej, to Huta Kety - zrobia co trzeba na zamowienie, tylko minimalne zamowienie musi byc sensowne.

Reply to
Jerry1111

Adam Górski pisze:

Ale ceny to mają zabójcze - właśnie się przymierzałem do dość dużego radiatora, ale nie mogłem przeskoczyć ceny. Minimalnie zmieniłem projekt i około 5 razy taniej kupiłem w Ketach.

Pozdrawiam, Michał

Reply to
Michal Smolnik

Użytkownik "Papa Smerf" snipped-for-privacy@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:h6epki$fti$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

A bedziesz znal parametry ? Placisz za pdf :-)

P.S. Z aluminium takie ksztalty to sie raczej ekstruduje.