radiator z chłodzeniem wymuszony

Witam

Może ktoś odeśle mnie do materiałów (najlepiej elektronicznych a nie papierowych), które traktują o obliczeniach radiatorów z chłodzeniem wentylatorowym. Na sztucznym obciążeniu, muszę rozproszyć moc 150W do 300W (aktualnie nie znam dokładnej wartości). Urządzenie powinno być możliwie małe.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

[...]

Nie widziałem takich dokumentów. Szybkość odprowadzania ciepła zależy od prędkości przepływu powietrza (silnie nielioniowo) i kształtu radiatora. Obawiam sie że czeka cie radiator wielkości takiego od Pentium 4 z podobnym wiatrakiem dla 150W. Obawiam się że tylko testy. Zacząłbym od czegoś 10x10cm w wąskie żeberka i wiatraka 80mm Ratuje cie nieco to, że procki nie są przykręcane do radiatora. (ciekawe kiedy będą. któreś alfy IMHO były przykręcane..)

CosteC

Reply to
CosteC

zdaję sobie sprawę że to zagadnienie jest nieobliczalne a co najwyżej można oszacować - byc może. Jest tu bardzo dużo zmiennych. Opory termiczne na poszczególnych złączach, kształt radiatora, warunki środowiskowe otoczenia i do tego sprawę jeszcze komplikuje wentylator, jego umiejscowienie względem radiatora, czy zamknięte w obudowie czy na zewnątrz itd - prawdopodobnie będę musiał to zamknąć w obudowie choćby ze względów bezpieczeństwa. Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

[...]

Poszukaj na stronach producentow gotowych coolerow do elektroniki (prockow), czesto umieszczaja dosyc dokladne noty aplikacyjne i datasheety...

Reply to
PAndy

From: "Darek" snipped-for-privacy@op.pl To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Wednesday, July 27, 2005 9:34 AM Subject: radiator z chłodzeniem wymuszonym

Powiedz do czego to obciążenie. Może niekoniecznie musu być radiator i wentylator do tego

Władysław

Władysław Skoczylas