Przetwornica dużej mocy

[...]

Uważasz, że jest jakiś obowiązek pomagania? Poza tym - nie zadrżała Ci ręka jak napisałeś to kłamstwo? Nie uzyskałeś pomocy w sprawie weryfikacji obliczeń flybacka?

Rozumiem, że nie życzysz sobie moich dalszych uwag? Skoro "raczysz żartować" na propozycję budowania PFC na wzmacniaczach operacyjnych "bo to proste", to szyderstwo...

Zarobienia? Mam stałą pensję, bez względu na to ile transformatorów i dławików obliczę i zaprojektuję. Jednak nie sądzę, żeby mojego szefa ucieszyło, że liczę elementy indukcyjne dla kogoś, kto to potem będzie na przypadkowych wylutach drutem z odzysku nawijał.

Dałem Ci do zrozumienia jedynie, że byłbyś zaskoczony, jak tanie są gotowe elementy indukcyjne. Jednak Ty to wolisz traktować, jak chęć zarobienia - w takim układzie nie pozostaje mi nic innego, jak się zamknąć. Żegnam ozięble.

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Ok

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ

Użytkownik <janusz snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:i2cp5c$epn$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Pradu czy napiecia ? Oscylacje sa normalne w DCM.

Tak czy inaczej - cos chyba ten PIX pomylil.

A nie da sie ich podlaczyc pod 50Hz ? Moze szeregowo.

Ewentualnie 4 zasilacze z peceta, troszeczke pracy z cieciem masy i bedziesz mial 48V 800W.

Nic nie pomylił - PI liczy dla bardzo niskiego napięcia "odbitego" i trybu DCM. Daj e to niskie wypełnienia i dużą stabilność pracy przetwornicy - rampa prądu klucza ma dobre nachylenie, nie trzeba męczyć się ze skomplikowaną kompensacją.

[...]

Mnóstwo pracy z cięciem mas. To już bardziej by się opłacało wycięcie całej strony wtórnej, "ogłuszenie" zabezpieczenia przeciążeniowego, zrobienie prostownika pełnookresowego na wyjściach 12V i zwiększenie wypełnienia do maksimum - dwa zasilacze równolegle i jakieś 44-46V masz.

Oczywiście trzeba wykorzystać zasilacze z pasywnym dławikiem PFC. Układy aktywne dają tak sztywne napięcie wyjściowe, że nie byłoby mowy o podzieleniu się obciążeniem :(

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał(a):

Nie, ale więcej życzliwości by nie zaszkodziło :)

Poza tym - nie zadrżała Ci

To może ciebie zacyutuję: A już liczenie półmostka u Niemca odpuść sobie całkowicie - od lat właśnie w półmostku są elementarne błędy. M. in. dwukrotnie zawyżona liczba zwojów.

I to jest wg ciebe całośc informacji która ma mi wystarczyć? Gdzie jest zawyżona liczba zwojów? tym bardziej że kiedyś napisałeś że źle liczy średnicę, to w końcu jak to jest? czy wzory w helpie są dobre czy złe?

Nie, nie lubię wyciagania wniosków z tego co się nie wie, a uwag oczekuję merytorycznych bez osobistych wycieczek.

Skoro "raczysz

A co w ideii PFC jest takiego skomplikowanego? Kostka którą mi podałeś jest owszem skomplikowana ale dlatego że ma kupę zabezpieczeń, ale sama idea nie jest skomplikowana. Ale nie obawiaj się kupię ja, a tak apropo jakie są koszty wysyłki z Farnell-a bo tyko doczytałem że wysyłają UPS-em.

Cieszy mnie to, ja aktualnie nie pracuję i to czego nie wydam to zaoszczędzę.

Jednak nie sądzę, żeby mojego szefa

Już ci napisałem że kupię bo i tak ten rdzeń który mam będzie za mały. To co policzysz?

To dobrze że zeszły do takiego poziomu.

Jednak Ty to wolisz traktować, jak chęć

Ale tak zawsze jest, jak coś robisz to chcesz na tym zarobić w tej czy innej formie.

- w takim układzie nie pozostaje mi nic innego, jak się

No cóż :( Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Nie da rady bo im się reguluje obroty i wtedy ten na mniejszej mocy będzie przęciążony napięciowo, aż takiej partyzantki i to jeszcze z siecią nie będę robił.

Bez pzresady, to już kompletna amartoszczyzna. Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ

Ok faktycznie coś pomieszałem z tymi zwojami bo teraz obliczył mi 366uH dla

100khz, i to daje 45zw na ETD49.

A to cikawe jak mówi mój syn, parzysta harmoniczna i taka energia, do tej pory tak myślałem tylko o nieparzystych, szczególnie trzeciej.

Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ

Użytkownik <janusz snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:i2mgvo$1if$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A najtańsza spawarka invertorowa z hipermarketu?

m snipped-for-privacy@no.pq napisał(a):

No jest to jakaś myśl, zresztą mam taką, tylko nie wiem jak się zachowa jak jej kondesator podłącze na wyjściu, czy nie będzie zbyt wysokiego napięcia, i czy jej automatyka nie zgłupieje. Muszę to sprawdzić w wolnej chwili. Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ

m snipped-for-privacy@no.pq napisał(a):

Mam taką spawarkę ale niestety okazało się że daje 57V to za dużo a zbić tego sensownie nie ma jak. A poza tym okazalo się że luzem to ona bierze 100W z sieci, trochę dużo. Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ

Użytkownik <janusz snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:i2q3bp$bvf$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Zmień stabilizację z prądowej na napięciowa (inaczej podłącz) i dołącz opornik i kondensator na wyjście

Jeśli spawarka jest w topologii dwutranzystorowego forwarda, to pod obciążeniem napięcie spadnie poniżej połowy napięcia jałowego. Własnie dlatego tak chętnie się tej topologii używa w spawarkach...

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał(a):

No niestety jest full-bridge, nie będę jej przerabiał, tylko trzeba będzie liczyć przetwornicę.

Pozdr Janusz

Reply to
janusz_kk1.WYTNIJ