Przes³anie sygna³u do portu komputerowego

Problem dotyczy mozliwosci przeslania do komputera sygnalu na jakis port (chyba najlepiej szeregowy?) zwyklym przewodem (dlugosc 10-20 m) na koncu ktorego jest np. przycisk. Po wcisnieciu przycisku przesylany jest sygnal do portu i dalej jest odczytywany przez jakis program (program jest juz mniej istotny). Dodatkowo istotne jest aby mozna bylo czas nacisniecia przycisku dosyc dokladnie zlokalizowac w czasie (dokladnosc kilku milisekund ale to juz zrobi program). Jak sie do tego zabrac? Gdzie szukac?

pozdrawiam AD

Reply to
Arkadiusz Dudka

U¿ytkownik "Arkadiusz Dudka" napisa³ w wiadomo¶ci news:c1fd0q$2i0e$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...

do

Witam Chyba najpro¶ciej podpi±æ przycisk pod sygna³ CTS w porcie szeregowym. Sygna³ ten mam mo¿liwo¶æ zg³aszania przerwania. Wystarczy teraz w obs³udze przerwania podj±æ stosown± akcjê.

Pozdrawiam Grzegorz Kurczyk

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Takiej dokladnosci nie uzyskasz na Windowsach - wiesz o tym?

Reply to
Adam

U¿ytkownik "Adam" napisa³ w wiadomo¶ci news:c1fit9$hb8$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Raczej jestem zielony w tym temacie, o dok³adno¶ci w Windows te¿ nie wiem wiele. Bêdê wdzieczy za wszelkie informacje.

AD

Reply to
Arkadiusz Dudka

Polecam system czasu rzeczywistego - na przyk³ad QNX, do ¶ci±gniêcia z sieci. Dla komputer z procesorem Pentium 200Mhz opó¼nienie przerwania wynosi 1,38 mikrosekundy. System czasu rezeczyswistego to taki system, który umo¿liwia obs³ugê wszystkich pojawiaj±cych siê zdarzeñ w dok³adnie przewidywalnym czasie.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Reply to

W 95,98 i Me dokladnosc rzedu 50ms, w NT,2000 i XP ok.10ms. To tak z grubsza.

Reply to
Adam

Użytkownik "Arkadiusz Dudka" <arek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c1fd0q$2i0e$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...

Może gameport ? Jest tam wejscie na 4 przyciski

Reply to
William

Użytkownik "Arkadiusz Dudka" <arek snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c1fd0q$2i0e$ snipped-for-privacy@news.atman.pl...

na stronie

sa moje materialy na ten temat ze zlotu programistow delphi .

pzdr wojtek

neuron

Otrzymalem od kolegi informacje, ze mozna to zrobc tak (Port COM 9 pinowy): "Lutujesz zworkami piny 1, 4, 6 a do 7, 8 łączysz najlepiej skrętką przycisk." Jednak prosil, abym upewnil sie czy tak moze byc? Co o tym sadzicie?

AD

Reply to
Arkadiusz Dudka