Przepływający prąd a szerokość ścieżki ?

A co to jest ETL - pewnie ma wlasne normy :-)

Badanie jest sensowne - miedz sie topi przy 1089C, cyna bez olowiu przy 232C, a dym z lakieru leci przy ~150C. Przy zlej konstrukcji laminat sie zapali, a cyna nie stopi :-)

Gdzie są takie tabelki z przelicznikiem ?

:-)))) Tylko kto weźmie i zmierzy temperaturę wewnątrz metalowej skrzynki w jakiś letni, upalny dzień na pełnym słonku... Bo przecież temperatura otoczenia nie zawsze 20C.

Reply to
Pszemol

Pszemol napisal(a):

Mamy w dwoch urzadzeniach taki chip Crystala - przetwornik AD, z ktorym sa nieustanne problemy termiczne. No wiec w jednym z testow urzadzenie zostalo tak ustawione i obudowane by udawalo najgorsze mozliwe warunki pracy, do srodka sie wstawilo termopare i mierzylo temperature przez wiele godzin...

Reply to
Marcin E. Hamerla

My mamy nawet tzw. "environmental chamber", możesz w nim ustawiać temperaturę od niskich -50 do jakichś kretyńsko wysokich, plus regulację wilgotnosci...

Jedyny problem jest taki, że nie wszystko się tam zmieści.

No i jeszcze interesujące jest jak się rzeczywiście nierdzewka polerowana na słońcu nagrzewa bez wentylacji wewnątrz, bo nie wiadomo co na tej komorze ustawić...

Reply to
Pszemol

Oj, niklowane czesci w samochodzie potrafia parzyc, a to tylko Polska, nie stany poludniowe czy Meksyk :-)

Zasadniczo nierdzewka odbija swiatło... Bardziej bałbym się o czarne lakierowane. Anyway... interesuje mnie temp. powietrza wewnątrz.

Czy są na to jakieś normy, tabele, wzory ? Bo ja wiem że max temperatura laminatu jest 105'C ale aby obliczyć 30-stopniowy przyrost pod wpływem prądu chcialbym wiedzieć od czego startuję... Czy jedyna metoda to pomiar osobisty ?

Reply to
Pszemol

Proste, bierzesz uncję miedzi na jard kwadratowy, ... ;)

Wygooglałem, że w MIL/IPC-D-275 jako dobry zwyczaj projektancki zaleca się dT = 20 C, mimo że wykresy są do 100 (przyjęto ambient 25C, 25+100C = 125C, a gdzieś tyle przyjmuje się za max dla FR4)

Natomiast w dokumencie jakiegoś zasilacza (48V 36A) chwalili się, że mają dT=10C dla ścieżek zewnętrznych zewnętrznych, a dT=1C dla wewnętrznych.

Reply to
pisz_na.mirek

Ci Amerykańce sa naprawdę powaleni, jak babcię kocham... Już prawie 7 lat tu mieszkam i ciągle takie kwiatki odkrywam.

No super, ale co jeśli ambient jest 60C lub więcej ? Przecież temperatura nie wzrasta tu liniowo bo ścieżka będzie pewnie nabierać rezystancji przy wzroście temperatury...

No to fajowo...

Reply to
Pszemol

No nie wiem, nie wiem. Nieraz widzialem jak elementysame sie wylutowywaly ;-)

Milej nocki. __ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

No wlasnie nie bardzo - odbija, ale tez promieniuje slabo. Parzy mocniej niz inne elementy, ale to moze kwestia tego ze metalowe.

Jak parzy to w srodku goraco :-)

Irku - przy _zlej_ konstrukcji ! :-)

Dane w IPC-D-275/IP-2221 maj± 50 lat;)

I = 9,1 * A^0.68 * deltaT^0.43

I - ampery A - przekrój, milsy kwadratowe T - Celsjusze

Nadchodzi IPC-2152, a ambitni licz± jakim¶ programem metody elementów skoñczonych np. Nastran-Thermal.

tylko 0.4%/C, co przy reszcie b³êdów jest pomijalne.

Popatrz na:

To po szwabsku - wzory da siê przeczytaæ:

No oraz

(autor IPC-2152)

Wspomina³e¶ o nierdzewce, w bliskiej podczerwieni (a stanowi ona 40-50% energii s³onecznej na ziemi) nie jest wcale taka lustrzana, w zale¿no¶ci od stanu powierzchni ma wspólczynnik odbicia max 80%, a mo¿e mieæ tylko 20%.

A wiele "czarnych" w ¶wietle widzialnym pokryæ miewa w podczerwieni wiecej ni¿ kiepska nierdzewka :)

Reply to
pisz_na.mirek

Niekoniecznie, bywalo ze przy awarii lub niefrwasobliwym podejsciu D.U.R-u ;-)

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk

Interesuj±ce to co piszesz, dziêki - poprzeliczam sobie.

Reply to
Pszemol