Protel 99- BottomSolder

Witam Projektuje plytke i chcialem, aby na jej czesci nie bylo maski przeciwlutowniczej, za co chyba odpowiada warstwa BottomSolder. Sciezki sa na bottomlayer, a pady MultiLayer, taj jak przelotki. Oczywiscie sam tej plytki nie bede robil, tylko skorzystam z uslug profesjonalistow. Z padow i przelotek 'obwodke' soldermask sciagnalem /opcja tenting/. Tylko teraz jak zaznaczyc obszar soldermask tych padow razem ze sciezkami, na tym obszarze na ktorym ma nie byc maski? Moze ktos ma w tym doswiadczenie? Bo ja zadnego. Tym czasem probuje zrobic to recznie rysujac na warstwie bottom solder.

Reply to
pop

pop napisał(a):

Mam wrażenie (o ile dobrze rozumiem), że zrobiłeś dokładnie odwrotnie niż chciałeś: tzn teraz pady będą polakierowane i nic do nich nie przylutujesz bez zdrapania farby (patrz niżej).

Tylko teraz jak

To co narysujesz na Bottom Solder będzie na gotowej płytce odsłonięte. Działa to jak negatyw - tam gdzie w Protelu widać, na płytce lakieru brak. Jakiś obszar możesz odsłonić rysując np. prostokąt na tej warstwie.

Pozdrawiam, PH

Reply to
Paweł Hadam