Prosty alarm na fotokomórkę?

Witam, chcę zrobić prosty, amatorski i przede wszystkim tani alarm na fotokomórkę, lub coś podobnego. Niejednemu wyda się to śmieszne ale będzie to służyło zamiast ścianki łóżeczka mojej dwuletniej córki :) Uczę ją spać w otwartym łóżeczku, chodzi więc o to że jak w nocy wstanie i wyjdzie z łóżka to u mnie włączy się alarm, a raczej coś w stylu budzika. Kiedyś coś podobnego robiłem ale to było kilkanaście lat temu. Pojęcie o elektronice mam na poziomie mocno amatorskim, stąd to zapytanie. Z jednej strony mógłbym zastosować np. zwykły breloczek z wiązką światła z LEDa, tylko niedokładnie wiem co z drugiej, jakaś fotodioda, fotorezystor..? Co konkretnie, i o jakiej wartości? Nie ma raczej większego znaczenia czy obwód przy świetle będzie otwarty czy zamknięty bo całą resztę wykombinuję jakoś na przekaźniku. Nie wiem też czy to możliwe ale wolałbym zastosować jak najmniejszą wiązkę światła, najlepiej podczerwień bo jest niewidoczna.

Bardzo proszę o jakieś wskazówki, a ponieważ sprawa jest chyba bardzo prosta, nawet konkrety.

Dziękuję i pozdrawiam

Reply to
rosak

nie taka prosta jak myslisz, a dlatego, że zastepujac ścianę łożka powinna być to kurtyna a nie jeden promień.

Najprościej bedzie powiesić zwykła siatke zamiast sciany a na sznureczku przytroczyć wiszace dzwonki np bambusowe , jak wstanie to podynda, baterii nie trzeba i czesci zamienne to zwykły sznurek

Alx

Reply to
Aleksander

czujka PIR do alarmow w trybie kurtynowym i tyle, zasilacz, jakis dzwoneczek.

Reply to
Papkin

spróbuj poszukać tzw kit do samodzielnego montażu jak się chcesz bawić w lutowanie o nazwie bodajże bariera świetlna...a swoja drogą w tym wieku dziecko musi się już nauczyć dbać o pewne sprawy i nie wiem czy warto to robić, chyba ze ma klopoty zdrowotne... najprostsze co mnie się nasuwa to cienka zylka, na końcu tekturka albo jeszcze lepiej plastik i dwa styki elektryczne...jak bedzie w nocy wstawać, to wyciągnie spomiędzy styków izolację i zadziała to co tam podłączysz do sygnalizacji...po powrocie oczywiście trzeba to spowrotem włożyć miedzy styki.. w moim rozumowaniu zdrowe dziecko w tym wieku doskonale się orientuje czego od niego sie wymaga tym bardziej jak mu się wytłumaczy wszystko...

Reply to
dziad_ek

KIT "bariera podczerwieni" w każdym elektorniku albo wysyłkowo, ale czujka PIR wyjdzie taniej.

Reply to
William

Użytkownik "Aleksander" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:en41tf$pl0$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Nie, to bez sensu. Nie chodzi o to że ma wyć alarm jak tylko wystawi palec poza obrys łóżka. W zupełności wystarczy jeden promień, i to jakieś 20 cm. za obrysem łóżka, na wysokości ok. pasa dziecka. Czasem w nocy się obudzi, siądzie ale nie wychodzi z łóżka a wyć ma dopiero jak zupełnie z niego wyjdzie.

hmm.. gdyby były kościelne to może bym się obudził :)

Reply to
rosak

Użytkownik <dziad snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@i12g2000cwa.googlegroups.com...

Nie chodzi o te "pewne sprawy" a o to że musi się nauczyć, że jak jest pora spania to trzeba spać, poprostu to jest tak żywe i ruchliwe dziecko że najchętniej w ogóle nie położyłaby się spać dopóki nie padłaby ze zmęczenia :) Nie chcę jej dłużej trzymać w zamkniętym łóżku (choć nawet starsze o rok dzieci jeszcze śpią w zamkniętym)

No pomysł świetny, tylko tak z 50 lat temu.. :) Cała ta sygnalizacja to oczywiście też dla mojej własnej i mojej żony, wygody. Nie wyobrażam spbie jakbym miał w nocy wstać, włożyć małą do łóżka a potem grzebać się jeszcze z żyłka i tekturką. Poza tym.. nie, nie chce mi się wymieniać wszystkich powodów na "nie", to zupełnie bez sensu.

Hehe :) tu nie będę sie rozpisywał bo to odbiega od tematu, napiszę tylko że, jak powszechnie wiadomo, każde dziecko jest inne i nie ma jednej prostej instrukcji jak uczyć i wychowywać takiego małego szkraba :)

Reply to
rosak

no to trzeba tak zorganizować dziecku zajęcia by padało ze zmęczenia i masz spokój...

Reply to
dziad_ek

Użytkownik <dziad snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@k21g2000cwa.googlegroups.com...

Widzę że masz lepsze pojęcie o dzieciach niż telewizyjna "SuperNiania" :) Tylko pozazdrościć..

Pozdr

Reply to
rosak