Programowanie uC...

Piotr Wyderski napisał(a):

pisałem o tym w następnym zdaniu, które wyciąłeś (;

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski
Piotr Wyderski

:) Faktycznie, 1 linijka, jakies 3 dni pisania ;)

Heh, czy dalej wszyscy (prawie) uważają to za nieczytelną konstrukcję ? Ja nie mogę w to uwierzyć bo po prostu widze normalny zwykły kod zrozumiały po 10 sekundach ...

Reply to
Sebastian Bialy

Tylko ze w pozniejszym czasie to linker moze miec klopoty z usunieciem jak nie dostanie informacji o zakresach blokow, a funkcja przeciez ma nie miec publicznie znanego adresu ..

niby ladniej, ale

- analizujacy pozniej musi sie doczytac co to jest BIT()

- i tak trzeba BIT16() i BIT32() ..

10 sekund / linijke kodu ?
Reply to
Krzysztof Rudnik

Chodzi o ta JEDNĄ linijkę. Ogólnie jak jest zrobiona optymalizacja badania bitu w longu.

Reply to
Sebastian Bialy

Ale ja nie mam najmniejszego zamiaru pisac programu tak, zeby najbardziej optymalnie kompilowal sie na _kazdym_ kompilatorze. Optymalnie to mi sie ma skompilowac w urzadzeniu docelowym, a w reszcie... jak bedzie tak bedzie. Wiem, zaraz mnie zakrzyczycie, ze herezje pisze - tylko mam przeczucie ze 95% z nas robi tak samo.

Dodaj jeszcze przez ile czasu ;-)

Poprawiac co? Ten kawalek w C? Po cholere jak dobrze dziala.

Reply to
jerry1111

Czyli piszemy w assemblerze ? :-)

Inny kawalek. cos trzeba bedzie za rok poprawic, albo dolozyc funkcjonalnosc, zaczniesz patrzyc na wlasny program "co ja tu, k*, chcialem powiedziec" ..

Na poczatku zabawy z nowym prockiem 'czytam' w assemblerze to, co mi kompilator wypluje. Potem to pi*oko pamietam i dopoki nie zmienie kompilatora na nowszy to wszystko jest ok.

Jak zes nie napisal komentarza, to Ci latwiej bedzie od nowa to napisac ;-)

U mnie era pisania kodu 'ciurkiem' bez komentarza minela kilka lat temu...

ATSD: ciekawe kto schematy opisuje tak samo jak programy, bo za rok bedzie 'na chu***steczke tutaj ten opornik????'. No?? Kto????

;-)

Reply to
jerry1111