programowanie pilota samoch.

To nie jest do końca prawda, w "normalnych" pilotach, czyli gdzie siedzi coś w temacie Keeloq, nie da się tak zrobić. Każdy pilot posiada 'Manufacture Code' czyli kod producenta, który _musi_ być zsynchronizowany z odbiornikiem. Dodatkowo każdy pilot posiada również numer seryjny. Ten numer można użyć dowolny natomiast MC jest niezmienny i jeśli go nie posiadasz to nie nauczysz odbiornika takim pilotem. Jest to zresztą oczywiste, bo jaki byłby sens gdyby można wziąć dowolnego pilota i wprowadzić go do systemu.

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Praktycznie nie ma takiej możliwości, układ zaprogramowany można tylko raz zweryfikować potem zawartość jest już elektrycznie niedostępna. Ponadto w pilocie nie jest zapisywany jawnie MC tylko jest to klucz 64 bitowy jako funkcja MC + Serial + Seed więc nawet w ten sposób jest to nieosiągalne.

Oczywiście mówię tu o HCSach, pilot na obrazku jest zbudowany o jakiś inny encoder i trudno mi powiedzieć czy da się do niego dobrać.

Jako ciekawostkę podam fakt, że kiedyś dorabiałem klucz z immobilizerem do samochodu u gościa, co dorabia kluczyki :) W serwisie taka operacja jest skomplikowana i kosztuje ok 800 - 1000zł, ja dałem

100zł. Gość miał urządzenie, które sczytywało tego FRIDa ze starego kluczyka i programowało nowego, być może w taki sposób udało by się coś więcej odczytać z twojego pilota, a potem go zaprogramować.

To pewnie jest połowiczna prawda, bo oni się nie zajmują pewnie programowaniem tylko dostają już piloty wpisanym MC i wtedy go po prostu bierzesz do auta i uczysz odbiornik.

Nie wiem czy uda Ci się zdobyć od nich MC bo to zależy od ich polityki firmy, w każdym razie możesz próbować jakąś ścieżką jeśli masz tam znajomych.

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

No i co w związku z tym Twoim wywodem, bo nie za bardzo łapie do czego chcesz się przyczepić?

Chcesz mieć więcej pilotów to idziesz do serwisu i kupujesz, jak sobie potraktujesz z buta swojego pilota to masz problem no i co dalej?

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Tak, wyjaśni się to co napisałem poniżej... chyba, że ten alarm to jakiś mega badziew.

pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

Wszystko zależy od typu alarmu, tak jak wspominałem jeśli pracuje w systemie Keeloq to, żeby przystosować nowego pilota musisz przeprogramować i pilota i centralkę bo wtedy możesz (fizycznie, a nie prawnie) nadać swój testowy kod producenta, tylko że przeprogramowanie centralki wiąże się z posiadaniem kodu źródłowego i tu jest kolejny problem - w zasadzie nie do przejścia.

Jeśli masz alarm, w którym we własnym zakresie możesz dłubać to znaczy, że jest to badziew, a nie alarm jak już wspominałem.

Pozdrawiam, sword

Reply to
Adam Jurkiewicz