Programator ISP AT89S51/S52

Ostatnio duzo sie o tym pisze, a brakuje rozwiazan praktycznych (nawet PonyProg nie obsluguje AT89S51). Tak ze posiedzialem troche ;) i rozszerzylem mozliwosci mojego ISP Programmera (podlaczenie do procka przez port LPT) o programowanie tych prockow. Obsluguje on tez "stare" AT89S8252 i AT89S53, a takze wiekszosc AVR'kow AT90Sxx i ATmeg. ISP Programmer chodzi pod Win 98/Me/XP/2000/2003. Moze komus sie przyda:

Adam Dybkowski

Uzytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisal w wiadomosci news:bvhi13$20fh$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...

Mam XP i podczas uruchamiania wyskakuje Runtime Error 216 at 00002C80

Pozd Gissbourne

Reply to
Gissbourne

:-o Nie mam zadnych problemow, ktore opisales. Na codzien pracuje w WinMe, ale przed chwila sprawdzilem w Win2000 SP4 (zalogowany jako Administrator) - wszystko dziala jak trzeba. Dla pewnosci usunalem ustawienia programatora z rejestru (aby wystarowal pierwszy raz "na czysto") - i tez jest wszystko OK. Moze kwestia kabelka - ja mam zmajstrowany wg mojego schematu a dzialanie innych kabelkow (ktore sa do wyboru w oknie konfiguracji) potwierdzilem z poprzednia wersja programatora.

Czy blad 216 wyskakuje od razu przy uruchamianiu programu, czy dopiero po kliknieciu czegos?

Reply to
Adam Dybkowski

Witam

Dziala pieknie z moja plyta uruchomieniowa na 8252:) Czy nie byloby mozliwe aby program otwieral okno wprowadzenia nazwy pliku w momencie kiedy nazwa niie jest on zdefiniowana? chwilke szukalem jak wprowadza sie nazwe dla odczytywanego pliku :D.Poza tym malym utrudnieniem reszta podoba sie:).

dziekuje

pozdrawiam K.

Reply to
Krzysztof

Program i jego GUI są minimalistyczne do bólu i przypadek pustej/niezdefiniowanej nazwy pliku pojawia się bardzo rzadko (po pierwszym uruchomieniu lub kliknięciu czerwonego kółka). To byłaby chyba już nadmierna komplikacja - i wyskoczenie kolejno kilku okienek po kliknięciu "Erase & Program All" (ten przycisk wykonuje kasowanie pamięci, programowanie Flasha, jego weryfikację, programowanie EEPROMu i jego weryfikację).

BTW: 1. Jakiego kabelka do programowania używasz? 2. Ile masz w systemie portów LPT? 3. W jakiej wersji Win pracujesz?

Reply to
Adam Dybkowski

Jak wyzej. Dodam, ze to WinXP Prof + SP1 Pozd Gissbourne

Reply to
Gissbourne

Hmmm, to ciekawe co piszecie. Muszę odgrzebać gdzieś starą wersję i sprawdzić doświadczalnie, co tak szkodzi nowemu programatorowi w starych ustawieniach.

Dzięki za uznanie. :)

Reply to
Adam Dybkowski

No to sprecyzuję - ustawienia programatora znajdują się w kluczu HKEY_CURRENT_USER\Software\ISPProg.

Reply to
Adam Dybkowski

Już wyczaiłem gdzie był problem i teraz wszystko powinno działać poprawnie (program nie będzie się wykładał przy błędnych/starych wpisach w rejestrze). Dodatkowo poprawiłem sterowanie strobem układu HC244 w kablu STK200 (i podobnych) po naciśnięciu przycisku Reset ON. Nową wersję programatora (1.2.0.6) znajdziecie tam gdzie zawsze:

Adam Dybkowski

Dobrze rozumiem: programator działa z STK200 (STROBE=5)? Zdawało mi się, że działa tylko z tym ze strony (STROBE=1)...

Reply to
Krzysztof Pawleta

Czy komuś zadziałała poprawnie ta wersja?

Reply to
Adam Dybkowski

Co znaczy 'zadziałała'??? - odpalenie: bez problemu (nawet nie musiałem kasować rejestru ;-) - programowanie: jeszcze nie sprawdzałem ;-(

P.S. Sprzęt: Win98se na K5-200MHz lub Win2000 na Athlonie 2200+...

Reply to
Krzysztof Pawleta

Schemat ze strony to tylko jedno z mozliwych rozwiazan. W ISP Programmerze mozna wybrac jeden z kilku predefiniowanych ustawien pinow kabelka lub wymyslic calkiem dowolny uklad (o ile piny wyjsciowe beda wyjsciowymi, a wejsciowe - wejsciowymi). Sa rozne kabelki i nie chcialem zamykac drogi posiadaczom tych mniej standardowych.

Reply to
Adam Dybkowski

DZIĘKI!!! (Właśnie zauważyłem SETUP ;-) Dodam, że program z 03-02-2004 sprawuje się znakomicie: bez problemu programuje AT98S52 na ustawieniach Custom + połączenia EACa (czyli bez 244...)

Już nie muszę odpalać DOSa, aby zaprogramować AT98S52 - szybciej dobiję MAXa FLASHa: na "liczniku" mam 200 programowań...

P.S. Nie ma to jak BASCOM - trochę się różni od BASICa na Atari: tam nie było '$ASM' ;-)

Reply to
Krzysztof Pawleta

gdyby jeszcze tak dalo sie dokladac samodzielnie wsparcie innych ukladow.. Ja mam np. jeszcze pare sztuk ATmega 103, 163 i 161 ..

Reply to
Michal Baszynski .

A masz na zbyciu taniutko 1x ATMega 161 ? Jedrek

Reply to
Jedrek

niestety nie :-(

Reply to
Michal Baszynski .

Mozesz mi przeslac mailem opis tych polaczen? Moge je dodac przy okazji do wyboru jako kolejny "kabelek".

Reply to
Adam Dybkowski