Producenci ukladów w Polsce

Z takimi ilosciami ? Wyprzedaja zapasy :-)

Bylo tego wiecej w kraju. Tylko ze .. czy to sie da jeszcze uruchomic ? Urzadzenia pokryl pewnie kurz, piece zanieczyszczone, maski wycinane recznie ... folie do tego jeszcze da sie kupic ?

Swego czasu to sie chyba nazywalo Eurochip - taki program [organizacyjny] do wykonywania co lepszych pomyslow edukacyjnych ..

On Behalf Of jerry1111

I jeszcze zarabiają na tym. ;-) Przy eksporcie VAT zostaje w kieszeni. ;-) A VAT z kosztów magazynowania się odlicza. ;-)

pzdr Artur PS Żegnajcie Kochani. Chyba wdepnąłem na odcisk jakiemuś baronowi z SLD.

Reply to
ziel

Użytkownik "ziel" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl... [ciap]

Nie wiem o co konkretnie chodzi ale się zbytnio nie przejmuj, przecież te kołki są teraz w odwrocie.

Andrzej kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Dla małych ilości prawie każdą strukturę logiczną czasem z pewnymi funkcjami analogowymi wykona przeciętny elektronik w układach FPGA. Do powiedzmy 1000 szt.jest to technologia najtańsza i najszybsza. Nie opłaca się jednak implementować układów typowych klepanych wielkoseryjnie np. mikroprocesorów chyba, że mają to być mikroprocesory w jakiś sposób specjalne np. z kilkunastoma wyjściami analogowymi. Bliskość nie ma tu nic do rzeczy gros i tak firmy klepią na dalekim wschodzie. Istnieją również firmy produkujące układy scalone bez fabryki. Samo "wypalenie" kostki zlecają komuś innemu

JanuszR

Reply to
Janusz Raniszewski

On Behalf Of Andrzej Kamieniecki

Politycznie, tak. Ale i tak dalej bedą rządzić krajem, nawet jak Moczulski zostanie prezydentem. :-(

pzdr Artur

Reply to
ziel

Maski na PWr zamawia się w zwykłej naświetlarni offsetowej, lub drukuje na laserówce. Potem pomniejsza się już na płyty chromowe przy pomocy gigantycznego aparatu fotograficznego (długość - 5m, szerokość 4m, wysokość 2,5m).

A za kilka miesięcy ruszy nowe laboratorium półprzewodnikowe na PWr. Wiele urządzeń pozostanie starych (w tym wiele odzysków po CEMI), ale pomieszczenia mają być bardzo dobre.

Reply to
Michal Smolnik

Nie do końca. W skomplikowanych projektach stosuje się jonową korekcję masek - trawi się wiązką jonów fragment maski, a następnie jonowo nanosi w innym miejscu. Ale to jest bardzo drogie - niewiele można zaoszczędzić.

Reply to
Michal Smolnik

I dydaktykę ;-)

Reply to
Michal Smolnik

Ja doświadczyłem tego na PWr. Niezapomniane wrażenie. Fotolitografię robiłem w zasadzie sam (oczywiście pod kierunkiem prowadzącego) od naniesienia resistu do obserwacji efektów. Moje osiągnięcie - 1um.

Niestety nie wszystkie procesy można było sobie poćwiczyć praktycznie. Z przyczyn oszczędnościowych, wiele ćwiczeń sprowadzało się tylko do oglądania urządzenia i pomiarów efektów pracy. Ale i tak było ciekawie - praktycznie ćwiczyliśmy: fotolito, utlenianie Si, projektowanie masek (niesamowite osiągnięcie mikroelektroniki - rezystor ;-), trawienie, bonding anodowy (łączenie np. Si i szkła - stosowany w mikromechanice). Pamiątki z tych laborek przechowuję sobie do dzisiaj, dla wnuków :-)

Reply to
Michal Smolnik

Moze temu 'baronowi' generator WN od TIGa gdzies podlaczyc? Np: do klamki...

:-)

Reply to
jerry1111

Nie jestem pewny, czy Xilinx nie korzysta z fabow Intela... albo jakos tak

Reply to
jerry1111

W C-2 czy na Dlugiej ?

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com... [ciap]

Skoro pomieszczenie bardzo dobre to chyba nie w C-2.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Niestety Polska przespala moment. W latach 80 nie inwestowano. Po przewrocie zaorano Tewe, CEMI i inne mniejsze zaklady. W tym czasie swiat odskoczyl i juz krzem wkroczyl w taki etap, ze trzeba miec ogromna kase na rozpoczecie produkcji, ktora i tak bedzie mniej oplacalna niz na Tajwanie.

Dlatego u nas (znaczy sie na PWr ;)) nie pracuje sie juz nad tradycyjnym wykorzystaniem krzemu. Trzeba drazyc tematy nowe i technologie jeszcze nie opanowane - tu mozna zrobic i nauke i pozniej interes.

Nic nie pokryl, urzadzenia pracuja.

Jak napisal Michal - juz nie.

Z drukarni i kamery mamy w ciagu 2 dni maski do technologii 3um. Jak trzeba 1um to zamawiamy w Bratyslawie elektronolitograficznie robione maski.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Tego przespania nie bylbym taki pewien ... swiat jak widac wybral Azje, wiec moze wykonalismy ruch perspektywiczny z wyprzedzeniem.

Ciekawe nawiasem mowiac czemu ..

No to pol biedy.

Teoretycznie powinienes miec racje.

Tylko skad pieniadze na nowe budynki ?

Heh, przecież na Wybrzeżu znowu mają się niedługo budować (obok A-0, w kierunku H-4). Nie wspominając już o nowych budynkach mechanicznego i IZ. Ostatnio też remontowali kompleksowo pomieszczenia chemicznego. A skąd pieniądze? Za każdą nowo przyjętą na uczelnię głowę :-))))

SM

Reply to
SM

nic nie zrobisz, oni sa po prostu nie zatapialni :-(

__ Pzd, Irek.N.

Reply to
Ireneusz Niemczyk