Problem z wyborem zestawu uruchomieniowego ARM(LPC 21XX)

Witam! tak sobie przeglądałem stronę jednego sklepu. i znalazłem takie zestawy:

za 126 Brutto
za 99 j.w.

Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał już styczność z tymi kitami? A może dołożyć i wybrać:

ale to już 180PLN'ów.

Przeznaczenie nauka i zabawa.

P.S. Czy pod linuksem nie będzie kłopotu z oprogramowaniem tych kitów.

Z Pozdrowieniami! Bo(o)t_manager

Reply to
Bo(o)t_manager

Bo(o)t_manager przemówił ludzkim głosem:

Ja bym sobie darował serię 210x - potrzebuje ona podwójnego zasilania i zewnętrznego resetu. Poszukaj raczej czegoś z serii lpc22xx, lpc23xx, albo stm32.

Ja nie miałem do tej pory poważniejszych problemów. Binarną paczkę z gcc możesz ściągnąć z codesourcery, do tego jakiś jtag + openocd, albo programowanie po RS. ST do swoich STM32 dostarcza gotowe biblioteki do obsługi peryferiów, więc z wystartowaniem nie powinieneś mieć problemu.

Jeśli na początek nie chcesz podłączać za dużo rzeczy do uC, to taki zestaw:

być OK. Jest tam usb, akcelerometr, wyświetlacz graficzny, są pady pod irdę, do których możesz podłączyć max3232. Do debugowania jest wbudowany jtag (rlink - obsługiwany przez openocd).

Reply to
Zbych

Dnia Wed, 21 Jan 2009 13:46:41 +0100, Zbych napisał(a):

Ale STM32 to nie na rdzeniu ARM'a?

Ale gadżecik, zaczynam sikać po nogach :) Fajna obudowa bateria w środku wyświetlacz. Mógłbym wreszcie popełnić własny oscyloskop - albo namiastkę tego(prędzej :) )... Ale to chyba nie ARM :(

Reply to
Bo(o)t_manager

Dnia Wed, 21 Jan 2009 13:03:57 +0000, Bo(o)t_manager napisał(a):

Edit: to chyba jednak jest ARM. Biorę :)

Reply to
Bo(o)t_manager

Bo(o)t_manager pisze:

A nie lepiej coś ze stajni Atmela? Na grupie pewnie więcej osób używa przeróżnych ARMów AT91xxxx, niż Philipsa (NXP) - więc i o ew. wsparcie będzie łatwiej.

A czy Windows, czy Linux to wsio ryba. Instalujesz pakiet gnuarm i po kłopocie. Ważne tylko, żeby OpenOCD działał poprawnie.

Reply to
Adam Dybkowski

No wlasnie sie juz raz pytalem. Jak przyspieszyc dzialanie Jtag Ice z AT32UC3A? Bo to slimaczy sie strasznie w porownaniu do Altery.

Reply to
Jerry1111

Dnia Wed, 21 Jan 2009 21:47:56 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

Może i lepiej, ale niestety drożej :(, Bardzo za to mi sie spodobał ten STM32 z postu Zbycha. A jak on się tobie widzi?

Śmieszna rzecz, w repo ubuntu jest w/w OpenOCD, a nie ma gnuarma :(

Reply to
Bo(o)t_manager

Bo(o)t_manager pisze:

A jak chcesz popełnić oscyloskop na czymś, co nie ma pinów zewnętrznych?? :)... zauważ, że to jest fajna zabawka, ale ma niewiele wspólnego z typowymi zestawami ewaluacyjnymi ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Dnia Wed, 21 Jan 2009 23:48:36 +0100, Konop napisał(a):

Cos tam mozna dolutować :) Na zdjeciach od spodu jest pokazane miejsce na piny. Wiele ich nie potrzeba.

Pozdrawiam Bo(o)t

Reply to
Bo(o)t_manager

Bo(o)t_manager <bo.o.t snipped-for-privacy@WYTNIJTOpoczta.wp.pl> napisał(a):

Pozwolę się wtrącić. STM32 bazuje na najnowszym rdzeniu Cortex-M3, który w porównaniu do ARM7-TDMI (większość ARMowych uK) posiada znacznie większe możliwości, m.in. bardzo rozbudowany kontroler przerwań oraz większą wydajność. Trudno w kilku zdaniach streścić wszystkie zalety rdzenia Cortex- M3, ale wydaje mi się, że właśnie Cortex-M3 będzie wkrótce dominował wśród mikrokontrolerów, zwłaszcza że zarówno NXP jak i Atmel wdrażają je powoli do produkcji. Pozatym na korzyść STM32 przemawia doskonałe wsparcie ze strony producenta w postaci najrózniejszych bibliotek, not aplikacyjnych, przykładowych aplikacji itd itp. Jeśli ktoś stoi przed wyborem "jaki ARM" to zdeydowanie polecam STM32.

Reply to
Radosław Kwiecień

Konop przemówił ludzkim głosem:

Na stronie

był projekt "EKG" na tej zabawce:
ęc można podejrzeć gdzie autor podlutował obwód wejściowy.

Reply to
Zbych

Jerry1111 pisze:

No to się zdecyduj, czy chcesz ARMa, czy AVR32?

Reply to
Adam Dybkowski

Ja AVR32 - bo low-power jest. Tylko ma kurewsko wolny JTAG. 60kB programu w AVR programuje sie tyle samo czasu co 300kB w Alterze, szok!

Wiec moze ja cos zle robie?

a ARM... ARM niech sobie bedzie, mi jakos jeszcze nie podpasil. Znaczy kiedys zrobilem cos na LPC2106 (pierwsze raz wybralem procek bez sprawdzania errat) i na razie mi starczy.

Reply to
Jerry1111

[cut]

A ja z innej beczki - trzeba do niego kupowac nastepny JTAG, czy da sie uzyc usb-blastera wzglednie jtag-ice? Bo sie ciasno w szufladzie robi od programatorow ;-)

Reply to
Jerry1111

Jerry1111 pisze:

OpenOCD obsługuje rodzinę STM32 oraz prawie każdy programator JTAG więc nie będzie problemów. BTW:

Adam Dybkowski