Problem z połączeniem GPRS

Witam, mam problem z nawiązaniem połączenia GPRS pomiędzy dwoma modemami SIEMENS MC35i muszę to wykonać za pomocą komend AT (za pomocą takiego połączenia chcem przesyłać dane binarne w celu komunikacji pomiędzy dwoma urządzeniami, nie potrzebuje dostępu do internetu), modemy sa napewno dobrze zainicjalizowane mam problem z komendami do GPRSA'a. Jęsli ktos posiada jakieś informacje jak to można zrobić jakieś linki będe bardzo wdzięczny za pomc z góry dziękuje. Pozdrawiam RS

Reply to
RS

Użytkownik "RS" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:eauv95$fr6$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

A czy siemens MC35i obsluguje GPRS-a ??

Reply to
Leszek

MC35i napewno obsługuje GPRS-a .

Mysle że potrafiłbym nawiązać połączenie GPRS do internetu ale nie wiem jak podejść aby nawiązać połączenie GPRS pomiędzy dwoma modemiami (terminalami).

Reply to
RS

Dnia 04.08.2006 RS snipped-for-privacy@op.pl napisał/a:

Do tego polaczenia (mobile-mobile) potrzebujesz APN-u udostepniajacego taka funkcje.

Mariusz Dabrowski

Reply to
Mariusz Dabrowski

Witam

komendami do gprsa? mozna wiedziec z jakimi podaj konkretne przyklady bo cos mi sie wydaje ze nie tedy droga.

Pozdrawiam

Reply to
Gustlik[MoC

RS napisał(a):

Nie da się zrobić połączenia GPRS między dwoma modemami czy telefonami.

Musisz zrobić połączenia dwoma modemami z tym samym APNem. Jeżeli to będzie zwykły APN internetowy to nie da się zagadać bezpośrednio z jednego do drugiego modemu (bez pośrednictwa specjalnego serwera). Rozwiązaniem jest połączenie z prywatnym APNem, każdy z modemów dostanie swój stały adres IP i będą mogły pogadać. O cenę prywatnego APNu pytaj swojego operatora komórkowego.

Reply to
Adam Dybkowski

czyli ma m to rozumiec tak ze każdy z modemów będzie miał swoje IP widziane na zewnątrz następnie łącze sie do internetu i rozmawiam pomiędzy nimi np. za pomocą socetów? Jeśli posiadasz jakieś dokładniejsze informacje na ten temat bardzo prosiłbym o podesłanie. Z góry dziękuje. Pozdrawiam RS

Reply to
RS

mam na myśli komendy AT+CGDCONT, AT+CGDATA, ATD i tym podobne. Jeśli źle myśle proszę naprowadz mnie na dobry tor:) Pozdrawiam RS

Reply to
RS

Witam

Owszem te komendy sluza do nawiazania polaczenia z siecia GPRS poprzez protokol PPP zatem zanim bedziesz mial wlasciwe polaczenie musisz przejsc jeszcze przez szereg protokolow konfiguracyjnych:

1)LCP 2)PAP/CHAP 3)IPCP a tego komendy at juz nie obsluguja(wlasciwie to po wywolaniu polaczenia juz nie mozesz wysylac komend at(musialbys przesjsc za pomoca specjalnego znaku/ów spowrotem do trybu komend))

robilem cos podobnego ale odpuscilem bo sprowadzalo sie do napisania stosu tcp. Jako ze korzystalem z modemu z wbudowanym stosem TCP uzylem go i transmisja smigala bardzo dobrze(caly stos sterowalem za pomoca komend at). rozwiazanie to mialo jednak wade gdyz nie mialo komendy do nasluchu i przez to modem ten nie mogl nawiazywac polaczenia z innym takim samym urządzeniem. Obszedlem to w taki sposob ze napisalem sobie serwer ktory nasluchiwal i przyjmowal polaczenia od dowolnej liczby urzadzen(oraz byl postawiony na maszynie z zenetrznym IP)(jedynym zadaniem serwera bylo wysylanie innym klientom to co przyslal dowolny klient). Kazdy modemik nawiazywal polaczenie z tym serwerem i w taki sposob na luzaku przesylaly dane pomiedzy soba.

Ale z tego co wiem to modemy w tel kom nie maja wbudowanych stosow tcp wiec musialbys uzyc jakiegos gotowca albo sam napisac.(swoja droga rozwiazanie z gotowcem tez mam prawie przetestowane)

Pozdrawiam

Reply to
Gustlik[MoC