Problem z ICD2 i PIC18LF2320

Witam Dzisiaj walczyłem cały dzień z zablokowanym (?) PIC18LF2320 z zasilaniem

+3.3V. Układ był poprawnie wykrywany ale nie przechodził weryfikacji po zapisie flash. Próba odczytu flash dawała ciąg 0x00. Żadne kombinowanie nie pomogło aż do momentu gdy podniosłem zasilanie do 5V. Co to może być? Dodam że sytuacja wystąpiła gdy zrobiłem wersję release softu, z ustawionymi bitami protekcji. Wcześniej nie było żadnych problemów.
Reply to
tbird
Sylwester Łazar

Tak, mam kwarc 4MHz i włączone PLL co daje Fosc=16MHz.

Reply to
tbird
Reply to
Sylwester Łazar

tbird pisze:

Witam,

bity protekcji kasowane są tylko w trybie "full chip erase". Ten tryb, w tym akurat procesorze wymaga 5V zasilania. Już to przerabiałem kilka lat temu z innym egzemplarzem.

patrz strona nr 255 dokumentacji:

"If code-protected memory is to be erased, a block erase is required. If a block erase is to be performed when using Low-Voltage Programming, the device must be supplied with VDD of 4.5V to 5.5V."

Pozdrawiam, Mariusz Łacina

Reply to
Mariusz Łacina

Nieciekawa sprawa. Z tego wynika że trzeba pomyśleć o zworce/rezystorze

0R do odłączania zasilania uC od reszty układu, który nie jest 5V compatible.

pozdro

Reply to
tbird