poszukuję schematu projektora CASIO XJ-A235

Chciałem zrobić żonie dobrze i puścić jej z projektora film. Niestety na skutek pewnych problemów z gniazdkami 230V wywaliłem sobie w kosmos laptopa i projektor. Chyba gniazda sieciowe na różnych fazach były. Projektor do jednego, laptop do drugiego i skończyło się na fajerwerkach w laptopie.

A w projektorze zdechło wejście HDMI - poza tym działa OK (jak na razie). Chodzi o CASIO XJ-A235 ktoś może posiada schemat czy serwisówkę czy cokolwiek ?

Na oko na PCB nic się nie stało (w przeciwieństwie do laptopa, który puścił dym i odszedł do krainy wiecznych...nie wiem co robią laptopy po śmierci ?.

Ale laptopa mi nie żal bo stary. Projektora żal. Widzę, że HDMI jest tam na układzie MST3363CMK-LF-170 Żadnego dataszita znaleźć nie mogę. Układ jest na allegro do kupienia, ale tak wymieniać w ciemno to marnie.

Ktoś coś może pomóc ?

Reply to
sundayman

Zazwyczaj między wejściem/wyjsciem cyfrowym a złaczem jest jakiś scalak albo zbiór scalaków od zabezpieczeń. Wygladają różnie, od normalnego scalaka po maluteńkie elementy wielkosci rezystora smd ale z 4 nogami. Zazwyczaj widać wyraźnie że to jakiś prosty koncept, sygnały wchodzą i w takiej samej liczbie wychodzą. Czasem da się stwierdzić ich zgon sprawdzając rezystancję przejściową z jednej strony na drugą, bywa że niektóre nie przewodzą i wtedy hdmi nie zadziała.

Reply to
heby

W dniu 2020-01-06 o 07:21, sundayman pisze:

Czy przypadkiem zarówno laptok jak i projektor nie są w drugiej klasie ochronności? Tam zerowanie z gniazdka zasilającego raczej nie jest doprowadzone do masy urządzenia, więc nie powinno być fajerwerków, bez względu na różne źródła zasilania i różnice na masach.

Mimo wszystko sprawdź, czu po zerze coś Ci nie pływa. W wielu instalacjach miewałem połowę napięcia fazowego.

Reply to
Adam

Są takie robaczki i nawet wstępnie sprawdzałem - wydają się być OK. Znaczy przewodzą "w linii" ale nie ma zwarcia między 2 liniami (bo wchodzą i wychodzą 2).

Ale sprawdzę jeszcze dokładniej. Wczoraj robiłem to w szoku :)

Reply to
sundayman

W zasilaczu laptokowym chyba są często kondensatory spinające uziemienie do fazy. Nie wiem jak tu było, ale efekty by to potwierdzały.

Oczywiście, posprawdzam żeby chociaż po szkodzie być mądrzejszym... Ale muszę ratować projektor przede wszystkim bo to mój ulubiony :) Takie zboczenie projektorowe mam.

Reply to
sundayman

Nie dawałbym za to głowy...

:(