Podświetlenie radia samochodowego - styk 6 w kostce ISO

Witam

Mam w samochodzie radyjko Blaupunkta. Mam też regulację intensywności podświetlenia tablicy rozdzielczej. Nie ma się czym chwalić :) Moje pytanie ma związek ze stykiem 6 kostki ISO, zatytułowanym "podświetlenie". Chciałbym, aby jasnośc podświetlenia radia była regulowana razem z podświetleniem reszty przyrządów pokładowych. Ten styk 6 - działa on na zasadzie włącz/wyłącz, czy też niesie analogowy sygnał intensywności? I jak na to reagują radia? Zauważyłem, że włączeniu/wyłączeniu oświetlenia podświetlenie radia na sekundę gaśnie, więc coś jest do czegoś podpięte - ale nie za bardzo wiadomo co, do czego. Oczywiście mógłbym sprawę przebadać osobiście - ale jest zimno i nie chcę rozbebeszać mojej strasznie przekombinowanej instalacji audio by przekonać się, że nic się nie da zrobić. Może ktoś już ten temat wałkował?

Pozdrawiam!

Reply to
scx

scx napisał(a):

W topornych radiach jest z tamtad po prostu zasilane stadko malych zaroweczek - czyli full analog. W madrzejszych - niestety - tylko stan jest brany, bo sterowaniem podswietlania juz radio sie zajmuje. Przynajmniej pare gmeranych philipsow (oplowskich orginalow) tak mialo - wlacznie z plynnym gasnieciem itd. Wszystko ponad ~4v na tym pinie od podswietlania tylko powodowalo ciagle wlaczenie podswietlania (jesli rownoczesnie zasilanie ze stacyjki +12v bylo)

Reply to
BartekK