Pobór prądu "żarówek" LED

Zmierzyłem z ciekawości taką świeczkę:

Pomiar wykonany za pomocą licznika energii:

*.htm?websale8=conrad&pi=125449 Moc 5W, 9VA cos(fi) = 0.54

Czyli wynik jest niższy od tego co podaje specyfikacja.

Reply to
Adam Jurkiewicz

W dniu 2014-03-03 11:44, J.F pisze:

Jak najbardziej się zgadzam. W przypadku przebiegów okresowych wystarczy całkować iloczyn wartości chwilowych prądu i napięcia w okresie.

Reply to
Elektrolot

*.htm?websale8=conrad&pi=125449>

A "zwykłym" miernikiem dla porównania i ciekaweości?

Zmierzyłem "true RMS", wynik 76mA @225V - nieco więcej niż "zwykłym". Jasność - fotometrów nie budowałem ale da się porównywać z 40W "spot-em". Czyli lumeny pewnie swoje ma.

Przy okazji postnego dnia (nowoczesny post może dotyczyć spożywania prądu przez AGD, a i lodówkę wymyć...) skorzystałem ze szpiega "true kWh" dostawcy prądu. Rozdzielczość 0,01 KWh, dokładność myślę, że adekwatna. Wynik 0,06kWh/11,25h (mogło być trochę mniej) czyli max 5,33W.

Wynik jednak zbliżony do podawanego ale cos(fi) chyba nie jest >0,5? Ciekawe jaki charakter to ma, indukcyjny, czy pojemnościowy?

Arek

Reply to
Arek