Perełka pewnego forum...

Użytkownik "ACMM-033" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:n4fc33$9r8$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

W tym opisie, który wyciąłeś, do środka skrzynek napływała deszczówka a nie woda destylowana.

Jeszcze przez 2 lata odwiedzałem ten budynek i nie było żadnych problemów z tą zalaną rozdzielnią. Spodziewałem się wszelakiej korozji i przebić, a tu nic.

Reply to
yabba

A w Polsce ile lat musi się mieć aby mieć pozwolenie na strzelanie z broni myśliwskiej, bo o takiej tu mowa? Nie mówimy i pistoletach ani kałachach.

Reply to
Pszemol

Ludzie w Polsce przeważnie nie zdają sobie sprawy co stoi za tymi nazwami stanów... Alaska i Montana to dzicz, lasy i tundra... Jak jesteś głodny to nie idziesz na pizzę do Pizza Hut ani na burgera do McDonalds - musisz iść do lasu, upolować, rozpalić ognisko i upiec.

Dodatkowo gęstość zaludnienia wymusza na Tobie że na pomoc sąsiada nie możesz liczyć - musisz sobie pomóc sam...

Powierzchnia stanu Montana: 381 tysięcy km2. Powierzchnia Polski: 313 tysięcy km2.

Zaludnienie stanu Montana: 1.02 million Zaludnienie Polski: 38 million

Resztę sobie dopowiedz.

Reply to
Pszemol

Dnia Fri, 11 Dec 2015 18:37:35 -0600, Pszemol napisał(a):

Alaska to chyba wieksza dzicz niz Montana, a wiek jaki jest - kazzdy widzi :-)

Ale Montana ma swoje ambicje i np zniosla federalny limit predkosci. (nie na dlugo).

Jak to bylo: rok 1890, maz do zony: nic sie nie martw, Johnny zabral do szkoly strzelbe, rok 1990, zona do meza: o Boze, Johnny zabral do szkoly strzelbe :-)

On 2015-12-12 01:33, Pszemol wrote: [...]

21, w jakichś tam szczególnych przypadkach pozwolenie na broń do celów sportowych albo łowieckich może uzyskać osoba która ukończyła 18 lat.
Reply to
JDX

Dnia Fri, 11 Dec 2015 18:33:05 -0600, Pszemol napisał(a):

21 lub 18 ?

?v=U5peJZkpMkM Zaden tam kalach, zwykla mysliwska bron, swietna np do obrony przed niedzwiedziami :)

Użytkownik "Kamil" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:n4hivg$h94$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

Elektryk "z papierami" oznacza w slangu człowieka z uprawnieniami SEP na eksploatację i często również na dozór.

Jak widać uprawnienia na papierze nie świadczą zupełnie o kwalifikacjach zawodowych.

Pan inżynier jakiej był specjalności? Elektryka czy konstrukcje żelbetowe?

Reply to
yabba

W dniu 2015-12-12 o 18:05, yabba pisze:

To może moja trochę inna historyjka.

Weszliśmy z kolegą w pierwsze kasy fiskalne. Miałem zresztą jako czwarta osoba w Polsce wydaną legitymację.

Swego czasu zaszwankowała jedna z kas, a że akurat jechałem do Wawy po odbiór partii nowych, to wziąłem trefną sztukę ze sobą. Poszedłem do kierownika serwisu. Firma zacna, znana na całym świecie. Może nie będę pisał, jaka, żeby wstydu nie robić. Po cichu dopiszę, że chodzi o kasę Entry 01. Kierownik serwisu mówi, że trzeba wymienić całą płytę elektroniki. Ja mu mówię - po co? Przecież tu wystarczy wymienić diodę na sprawną. O, tą tu. Ma pan miernik, to pokażę. Kierownik serwisu wyjmuje miernik. Mówię, żeby ustawił na oporność. Patrzę, a ten wyjmuje przewody z folii, rozrywając fabryczne jeszcze zabezpieczenie. Próbuje przewody włożyć sondami do miernika. Wyjąłem mu to z rąk, pokazałem o co chodzi z diodą - ale już bez przekonania, bo facet nawet nie bardzo wiedział, jak się czyta miernik. W każdym razie i tak się okazało, że firma przewiduje wymianę płyty. W każdym przypadku.

Przykre było to, że człowiek bez podstaw wiedzy elektronicznej był kierownikiem serwisu. Ale za to dziennie zarabiał więcej, niż my z kolegą razem wzięci w miesiąc.

Reply to
Adam

W dniu 2015-12-12 o 11:31, J.F. pisze:

A jak trzech niedżwiedzi wyjdzie z BM-ki, to też da radę? ;)

Reply to
Adam

Dnia Sat, 12 Dec 2015 23:20:16 +0100, Adam napisał(a):

Amerykanie maja obostrzenia co do takiej broni - nie moze byc automatyczna, magazynek niewielki - byc moze trzem niedzwiedziom nie da rady, za to srutowa "pompka" da :-)

W dniu 2015-12-13 o 13:15, J.F. pisze:

Śrutówka ma taki rozrzut, że nawet stado goryli potrafi spacyfikować ;)

A "pompka" nie zalicza się do automatu?

Reply to
Adam

W dniu 2015-12-13 o 18:41, Adam pisze:

Na Sycylii używają tzw lupary - nazwa pochodzi od lupus, po łacinie (no i po włosku pewnie też) lupus to wilk. Ową "wilkówką" posługują się biegle nawet małolaty, bo wilki tam stanowią częste zagrożenie.

Reply to
JaNus

A to nie chodzi o brenekę?

On 2015-12-14 00:19, RoMan Mandziejewicz wrote: [...]

Po naszemu lupara to po prostu obrzyn:

A breneka to przecież nabój/pocisk jest a nie broń.

Reply to
JDX

Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości W dniu 2015-12-13 o 13:15, J.F. pisze:

Automat to taki, ze naciskasz cyngiel i leci seria. Polautomat to taki, ze naciskasz cyngiel - strzela raz, naciskasz poraz drugi - strzela drugi raz itd - nic wiecej nie trzeba robic az do konca magazynka.

Pompka sie chyba kwalifikuje jak zwykly karabin, tzn taki np Mosin sprzed 100 lat - kazdy strzal wymaga przeladowania, tzn ruchu zamkiem.

W dniu 2015-12-14 o 10:11, J.F. pisze:

Istotnie, popiórkowało mi się. Ale przynajmniej jest chyba szybciej, niż przy dwu- czy cztero-taktowym.

Reply to
Adam

A po co fachowcy mają się udzielać, skoro jedynie słuszną odpowiedzią na każde pytanie jest "wezwij elektryka, jeśli Ci życie miłe" ? ;)

L.

Reply to
Luke