Pendrive i dołożenie LED-a

Witajcie.

Kupiłem sobie jako serwisowy i do przerzucania danych pendrive Patriot

64GB Supersonic Magnum USB 3.0 (200/120MB/s read/write ). Kod producenta: PEF64GSMNUSB Kod ABC-Data: C0420419

Problem w tym, że bydlak nie ma LED-a.

W przypadku "zwykłego" używania nie ma problemu, ja jednak czasem przychodzę do całej szafy serwerowej i nie wiem, czy pendrive działa, czy nie. Podobnie, jak chcę jakiegoś PC uruchomić z USB - też nie zawsze wiadomo, czy USB w POST się zainicjował.

Są gdzieś jakieś zasady ogólne, jak podpiąć? Jakieś materiały?

Moim najlepszym wzorcem jest (nieprodukowana już seria) Kingston Data Traveler Elite (ze zwężeniem w "talii"), które to gwizdki kolorem diody pokazywały, czy zahaczyły się na USB1, czy na USB2, zaś mruganiem pokazywały transfer.

Da się coś zrobić?

Reply to
Adam

Am 08.01.2013 14:36, schrieb Adam:

Gdzieś widziałem międzymordzia z ledem, który pokazywał transfer. Wyglądało jak wtyczka, na "dupsku" miała gniazdko a z boku LEDa. Ale czy na USB3 też takowe są, to nie wiem.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

W sumie wystarczy wtórnik o małej pojemności wejściowej (jakiś MOS o małej pojemności bramy?). Za nim można dać już dowolny układ migacza.

Reply to
Michoo

Przy USB 2.0 owszem. Nawet na normalnych BC850 hula bezproblemowo. Przy USB 3.0 niespecjalnie. Trzebaby jakieś różnicowe cuda na 3GHz wstawiać, domowym sumptem może być upierdliwe.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Tue, 08 Jan 2013 14:36:59 +0100 Adam snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Rozmontuj tego pendrivea i zobacz na jakim układzie jest zrobiony. W pendrive zawsze jest układ kontrolera i jeden lub dwa układy pamięci. Spróbuj wyszukać datasheet do tego kontrolera, bardzo możliwe że ma on wyjście do sterowania diodą/diodami informującymi o stanie urządzenia, tylko oczywiście takich diód producent nie daje, żeby było taniej. Może trafić się i tak że na płytce jest już miesce do wlutowania LEDa, dobrze obejrzyj okolice scalaka. Oczywiście nie ma gwarancji tego że znajdziesz datasheet do jakiegoś egzotycznego scalaka, ale może się uda. Jakby co to polecam chipinfo.ru - bywają tam dokumentacje kórych gdzie indziej próżno szukać. Trzeba się tam zarejestrować żeby coś ściągnąć, ale warto. Spamu nie przysyłają (wiem, bo podałem tam alias ze spammotel.com i poza mailem rejestracyjnym nic na niego nie przyszło).

Reply to
__Maciek