[ot?] Przycisk do deptania

Robie przycisk do deptania, przy nadepnieciu ma dzwonic dzwonek. przycisk sklada sie z dwuch plaszczyzn kwadratowych wycietych z dykty. Miedzy dwiema tymi plaszczyznami jest umieszczona na brzegach cienka gabka. Mam problem czego uzyc jako przewodnika. Wczesniej po wewnetrznej stronie kazdej plaszczyzny byla folia aluminiowa, ale jest dosc zawodna, czasem sie rozkleja itp.

Czym moglbym ja zastapic? Czy da sie z kawalka dykty zrobic cos jakby plytke drukowana? Tzn. z jednej strony dykta, a z drugiej miedz?

Reply to
s(00)mal

Użytkownik s(00)mal napisał:

A gdyby przykleić do tych kwadratów z dykty takie same płytki laminatowe pokryte miedzią ?

eL eS

Reply to
Łukasz Sokół

Wez gruba plytke do trawienia po prostu, albo naklej ja na dykte jesli za cienka. Miejsce styku pokryj cyna - bedzie niezawodnie. Miedz lubi sniedziec.

pzdr LN

Reply to
L&N lab

A nie mozesz sobie w tym przycisku zamontowac prostej bariery optycznej? Urzadzeie jest proste do zbudowania (dioda, fototranzystor i jakis uklad formowania impulsow wyjsciowych), a jest niezniszczalny.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

A jaki by byl koszt takiej plytki w rozmiarze 900x900 mm?

Jesli kleic to czym? Moze bym wzial mniejsze plytki i przykleil ale na srodku i po rogach...

Styk jest na calej powierzchni://

Reply to
s(00)mal

Do dykty wg mnie najlepszy będzie klej montażowy. Sprzedaja to w sklepach w opakowaniach takich jak silikon. To jest klej butaprenopodobny. Tomek

Reply to
Tomek

Uzytkownik "s(00)mal" snipped-for-privacy@o2.usun-myslniki> napisal:

A zamiast cynfolii nie moze byc kawalek cienkiej blachy aluminiowej, czy innej? Albo na obu powierzchniach ulozyc drut w wydluzone "esy" nakladajace sie poprzecznie?

Darek Zolna

Reply to
Dariusz Zolna

Maly.

Bez problemu - bierzesz lutownice z duzym grotem (oporowa najlepiej) ze

100W, malujesz pedzelkiem plytke woda lutownicza, potem w oparach smrodu HCl (okno, przeciag !!) nakladasz cyne lutownica. Cyne wez bez rdzenia. Jak chcesz to Ci to zrobie ;-)

pzdr LN

Reply to
L&N lab

Oo, ten pomysl mi sie podoba, ale chyba nie mam wody lutowniczej...:)

Reply to
s(00)mal

Piotr Wyderski napisał(a):

Obawiam się jednak, że szybko przestałoby działać. Po tym ludzie chodzą i leżeć ma na ziemi/podłodze -> brud, kurz itp., itd.

Do takich zastosowań prawie niezniszczalne i pewne są:

- czujniki zbliżeniowe pod podłogą (wykrywanie zbliżania desek do siebie) pojemnościowe i indukcyjne

a najlepsze to chyba:

- tensometry - nie potrzeba nawet za bardzo zabawy z mechaniką. Wystarczy jedna powierzchnia z przymocowanymi od spodu kilkoma tensometrami.

Reply to
Bartosz Sarama

A macie jakis pomysl przymocowanie drutu, tak, zeby scisle przylegal?

Reply to
s(00)mal

to kup w jakims praktikerze, ciastoramie czy innym obi...

pzdr LN

Reply to
L&N lab

Nie za bardzo wiem jak to mialoby dzialac...

Hehe, a moge taki tensometr pod dywan wsadzic?:)

I przede wszystkim. Jaki bedzie KOSZT w przypadku kazdej z tych opcji?

Reply to
s(00)mal

A jak grube sa te resety?

Reply to