[OT] Kamera - jaką wybrać?

Potrzebujesz takiej czułości do fotografowania uroczystości rodzinnych?

To znaczy?

Fotografuję prawie 40 lat. Zaczynałem od Druha a najlepsze zdjęcia robiłem starym Fedem z obiektywem o jasnosci zaledwie 2.8, czarno-białe oczywiście.

Obecnie, na uroczystości rodzinne zabieram starego(?) Canona A30 i zapewniam, że nikt na jakość zdjęć nie narzeka. Pomimo żebraczej rozdzielczości, słabego obiektywu i matrycy szumiącej już przy ISO200.

Bo fotografowanie uroczystości rodzinnych to nie jest fotografia artystyczna - to łapanie sytuacji.

ktore obecnie produkowane maja ? oczywiscie takie do 2-2,5 kpln

Reply to
motyla noga

nie mam pojęcia, nie podawałem typów, bo jak robiłem rozeznanie, to patrzyłem na segment 2 - 2.5kEuro. Dlatego sporo rzeczy zaznaczyłem jako "fajnie, jak by miała" bo nie mam pojęcia, czy się da to dostać. Natomiast pewien zestaw funkcji uważam za minimalny i dlatego na własność mam kamerę, ale analogową - naramienne Sony CCD-V100 kupione za bezcen.

Reply to
Marek Lewandowski

ISO 400 do ISO 3200 w zależności od światła.

jak wnętrza to f:2.8 i lepiej.

większość kompaktów ma na szerokim 3.5 a w okolicy standardu f:4.5 do f:5.6 i mydło na pełnej dziurze. Do tego GO taką, że nie da się wydzielić pierwszego planu od tła.

błyskasz, prawda? Ja nie.

dla mnie każda okazja do fotografowania to jest okazja do fotografowania, a jeśli wychodzi mi z tego chała i chałtura, to dlatego, że sobie z tematem nie radzę, a nie, że taki mam zamiar. Moje zdjęcia - również imprezowe, choć mało rodzinnych, bo daleko od domu mieszkam - znajdziesz na stronie w podpisie...

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Teraz mówimy o aparacie a nie kamerze. Do sfotografowania wuja wznoszącego toast nie potrzeba lustrzanki z ultra szerokim kątem. Wszystkie idiotki mają szeroki kąt i lampę wystarczająca na małe odległości. Właśnie pod rodzinne uroczystosci i dzieci na plaży się je produkuje, bo takie są podstawowe potrzeby 95% kupujących.

Reply to
A.Grodecki

no wlasnie... bo jedyna kamerka ktora ma te nieszczesne wejscia jest sony hc42 ale kosztuje ok 3kpln (w MM) poza tym ma wkurzajacy touchscreen. moze zna kots inne kamery ?

Reply to
motyla noga

ja też.

nie. Potrzeba takiej z jasnym obiektywem.

wybacz, zaliczam się to tych 80% społeczeństwa, których drażni obrywanie lampą po gałach, oraz do tych 25% społeczeństwa, którzy nie mogą patrzeć na zdjęcia powstające w wyniku błyskania na wprost w mordę, oraz do tych 5% społeczeństwa, które uważa, że da się na nasiadówach i spotkaniach nie błyskać lampą po oczach i tego nie robi..

w ramach treningu, zastanów się, co wyszłoby z walnięcia lampą kompaktem takich imprezowych zdjęć:

są wszystko zdjęcia z imprez, spotkań i innych nasiadów towarzyskich.

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Pewnie nie każdy onanizuje się przy pomocy elektronicznych zabawek ;)

Taaak? A dlaczego MUSI?

A dlaczego POWINNA mieć wejście?

A po co komu w podstawowych zastosowaniach WEJŚCIE AV na kamerze???

Wcale nie, mają to np Panasoniki za ~1600zł. Tylko kto tym kręci???

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Moje zdjęcia - również imprezowe,

Nie dość że onanista, to jeszcze chwalipięta :)

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Kamera po polsku a camera po angielsku to nie to samo chyba?

Może trzeba fotografować twarze a nie mordy? :)

... Nie chce mi się.

Reply to
A.Grodecki

ale sądząc po ilościach projekcji trzygodzinnych filmów z urodzin nie ma związku między sposobem onanizowania się a produkcją taśmy.

słyszałeś kiedyś nagranie z wbudowanego mikrofonu z kamery, przy której ktoś operował nastawami w trakcie nagrania?

a co, archiwizujesz zmontowane taśmy na HDD? Powodzenia, 13GB/h...

bo nie wszyscy mają kamery cyfrowe, a montaż video z dwóch kamer zasdniczo łatwiej idzie cyfrowo.

proszę, podaj mi typ kamery za 1600 złotych, która ma focus na mechanicznym pierścieniu.

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Moje nagrania z urodzin dzieci albo spotkań rodzinnych (o ile je upamiętniam) nie przekraczają kilku minut.

Na mojej analogówce Sony nie słychac WCALE mechanizmu czy poruszania zoomem ani za bardzo nawet głosu operatora. Na cyfrowej JVC jest znacznie słabiej... Może z powodu wielkości urządzenia, ale stawiałbym raczej na umiejętnosci producenta. Ale i tak nie chciałoby mi się jeszcze kombinować z zewnetrznym mikrofonem.

Zmontowac sobie mogę na nagrywarce z HDD albo na kamerze a przegrać na nagrywarkę bezpośrednio przez firewire. Komputera nie używam do tych rzeczy, bo mi czasu szkoda. Z tego samego powodu zwykle nic nie montuję, tylko ewentualnie usuwam co niektóre fragmenty, nieudane. Myślę o tym co robię juz w trakcie filmowania ;)

Ja nie zarabiam na nagrywaniu ślubów :) I założę się ze prawie nikt takiej potrzeby nie ma. A jak już odczuł potrzebę wydania 5000zł na kamerę z AVin to pewnie na kolejną cyfrową do zamontowania na kasku też go stać :) Jest to archaiczna opcja, dodawana żeby w tabelce funkcji było gęściej.

wszystkie pokrewne modele.

Reply to
A.Grodecki

no i chwała ci za to.

a jak się przejdziesz po kamerach aktualnie w klasie okołoniskiej, to się przekonasz, że nacisk na zewnętrzny mikrofon nie jest urojony. Do mojej naramiennej Sony też nie latam z zewnętrznymi, ale ona ma ten mikrofon przynajmniej w gumie zawieszony i pod czymś klasy hairy harry.

i nagrywarka nagrywa Ci DV na taśmie, czy na czym?

czy ty czytasz, co ja pisałem na początku? AV in stoi pod "fajnie, jak by miała" a nie "musi mieć, wydaj 5kPLN na tę opcję". Proszę nie robić ze mnie wielbłąda.

żadna nie ma mechanicznie sprzężonego focusa, wszystko to fly-by-wire.

Reply to
Marek Lewandowski

Użytkownik Marek Lewandowski napisał:

Nagrywarka jak to nagrywarka. Nagrywa na wewnętrznym HDD albo na płytach DVD lub pochodnych CD. Nie magazynuję nagranych taśm, jeśli o to pytałeś. Na płytach jest dużo wygodniej i jakoś zaufanie mam większe...

W to już nie wnikałem. Ale to nawet wygodniej "kręcić" tym pierścieniem...

Reply to
A.Grodecki

kolega akurat w drodze, ale spróbuję się dowiedzieć.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Marek Lewandowski wrote:

Cześć! Z tego co piszesz, to moja stara Sony TR750 (HI8) nie ma Firewire, bo analogowa i nie ma prawdziwego balansu bieli. Można kombinować włączeniem kamery wycelowanej w biała kartkę i na coś takiego się ustawi ale tej prawdziwej regulacji mi właśnie brakuje. Resztę ma! Ma ręczny focus, Push to Auto, blokadę ekspozycji z pełną ręczną regulacją ale bez wyboru co reguluję - czas czy przysłonę - kręcę kółkiem i robi sie jaśniej ciemniej i mogę zablokować. To są ustawienia, które naprawdę stosuję. Co do wejścia, to gorąco polecam zdobycie serwisówki kamery, np. tutaj:

poszukanie jak zrobić to wejście. Praktycznie każda ma możliwość nagrywania poprzez wejście, bo to jest potrzebne do celów serwisowych. Modele PAL w Europie mają zablokowane a na rynek Australijski mają wejście bez łaski, bo inne przepisy podatkowe. Moja ma nawet miejsce w obudowie na przyciski i pola stykowe na płytce. Opis jak uruchomić Video In i jakie są możliwe kombinacje na stronie:
trzeba kupować pilota serwisowego. Można poszukać w sieci jak zrobić przystawkę do komputera i przeprogramować dość niskim kosztem. Pilot był do kupienia tutaj (doś dawno temu):
za ok. 350zł. Pewna durna firma z Koszalina chciała za ten sam model "B" serwisowy, 1200zł :-) To tak przy okazji dojenia idiotów. Miłego czytania, szukania i zabawy. Dla mnie najlepiej jednak wychodzi kamera z trzema przetwornikami. Pal licho resztę bajerów ale jakość z trzech CCD do mnie przemawia. Pozdrawiam Maciek

Reply to
Maciek

ROTFL .. zamontowac kamere na stale i zdjecia poklatkowe robic :-)

Mozna backup na serwerze w innym kraju :-)

Historycy i archeolodzy beda ci wdzieczni :-)

Po latach uzywania lustrzanki przesiadlem sie na cyfrowke-idiotke, i to ciut drozsza.

Troche mi jednak mozliwosci brakuje .. ale niewiele .. Fakt ze chyba byla jednak troche za tania [HP735].

Użytkownik J.F. napisał:

Kup sobie Ricoha R1V (ew R3, ale nie ma wizjera niestety - w słoneczny dzień raczej nie do zastąpienia) i zapomnisz, że czegoś Ci brakuje w aparacie codziennego uzytku. I nie wykosztujesz się niepotrzebnie. A już na pewno żadna sytuacja do sfotografowania Ci nie "ucieknie".

Reply to
A.Grodecki