Optotriak + 5 triaków - jak polaczyc?

Tak MOSFET + fototranzystor. Każda lampa ma swoje wyzwalanie wystarczy tam się wpiąć z mosfetem i fototranzystorem. Wszystkie lampy można wyzwalać jednym błyskiem lampy z głównego foto-aparatu lub innego urządzenia. MOSFET na jakieś 500V chociaż napięcie w układzie wyzwalania może mieć około

300V i kilka oporników.

R.K.

Reply to
Ryszard K

Dzięki. Mosfet może się sprawdzić. Czy dobry byłby IRFD320?

Tyle, że do załączania lampy potrzebne byłyby dwa bo polaryzacja może się zmienić. Czy można mosfety połączyć antyrównolegle? Pozdrawiam M. Augustyniak

Reply to
Michał Augustyniak

Nie za bardzo, bo jak widzisz w pdfie MOSFET ma integralna diode, jesli go odwrotnie spolaryzujesz to bedzie po prostu przewodzil. Ten ktory wybrales ma koszmarnie wysokie RDSon, ale skoro to jakies mikrosekundy to moze nie miec to znaczenia.

Reply to
T.M.F.

Ale można MOSFETa włączyć w przekątną mostka Greatza.

Tylko potem trzeba 5 odizolowanych zrodel sterowania bramka .. trafo ?

Dobry pomysł.

Użytkownik "Michał Augustyniak" snipped-for-privacy@konto.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@e3g2000cwe.googlegroups.com...

__________________________________^^^^^

mikrosekund ..i polskie literki mi też pozjadało..

mikrosekund??? triaki wyłączalne??? Sony zrobiło tyrystor wyłączalny, o triakach nie słyszałem.

Nie można dać jednego triaka zamiast tych wszystkich?

Desoft

Reply to
Desoft

Dzięki. Mosfet może się sprawdzić. Czy dobry byłby IRFD320?

Tyle, że do załączania lampy potrzebne byłyby dwa bo polaryzacja może się zmienić.

Polaryzacja się nie zmienia , nie ma takiej możliwości.

R.K.

Reply to
Ryszard K

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Zaraz, zaraz Panowie.. ja mam tam 1-2 cm2. Nie mogę też przeznaczyć na ten podukład więcej niż 4-5zł (przy

100 sztukach). I po co te 5 odizolowanych źródeł sterowania bramką? :-)
Reply to
Michał Augustyniak

Wystarczy lampę odwrotnie podłączyć, ale faktycznie można wprowadzić standard, że czerwony do czerwonego a biały do białego - inaczej działać nie będzie.

Reply to
Michał Augustyniak

iterki mi też pozjadało..

Ja też nie. W tym przypadku triaki wyłączają się, bo po wyładowaniu lampy napięcie spada do 0.

Raczej nie, lampy mają różne napięcia.

Reply to
Michał Augustyniak

No powiedzmy ze na male trafko starczy. Albo 5 optotriakow nalutowanych jeden na drugim z odgietymi koncowkami po jednej stronie :-)

Materialowo trafo kosztuje tyle co nic :-)

A zapewnisz ze S [E] wszystkich tranzystorow bedzie na tym samym potencjale ? Szczegolnie jak beda w mostku. Bo jak polaczysz razem bramki [bazy], i bedzie roznica potencjalow to sie same otworza. A w ogole te lampy umozliwiaja polaczenie obwodow wyzwalajacych czy bum bedzie ?

Wystarczy lampę odwrotnie podłączyć, ale faktycznie można wprowadzić standard, że czerwony do czerwonego a biały do białego - inaczej działać nie będzie.

A czym się przejmujesz, np. tranzystor IRF 520 ma podłączoną diodę między D-S i przy odwrotnym połączeniu zasilania prąd rozładuje się przez tą diodę. I układ nie będzie działał.

Takich klocków można zrobić kilka , nawet można ustawić opóźnienie zadziałania lamp tak jak jest to zrobione na autostradzie oznaczające np. zmianę pasa .

R.K.

Reply to
Ryszard K

Proponuję jeszcze użyć samych optotriaków, jednak wyzwolić je sporym prądem. Nieco mniejszym od maksymalnego, który wynosi chyba 60mA. Jest szansa, że nawet przy niskim napięciu będą się dobrze wyzwalać. Ogólnie optotriaki wydają się najlepszym rozwiązeniem

Reply to
EM