odporne złącza zasilające

Czy ktoś ma pomysł na jakieś złącza odporne na wstrząsy i wibracje? Odłączane będą raczej rzadko (ale nie tak rzadko, aby przylutować na stałe kable do płytki). Potrzebuję tego rozwiązania na rower, a zwykłe wtyczki (i gniazdka) zasilacza tracą swoje właściwości stykające już po 500km (szczególnie na polskich drogach ;) ).

Nie wiem, czy zwykłe zaciskane konektorki wsuwkowe by wystarczyły. Myślałem raczej o takich wtyczkach i gniazdkach, jakie wykorzystywane są do zasilania np. twardych dysków, ale może ktoś ma jakieś inne pomysły? Nie muszą być wodoodporne (bo będą zamknięte w obudowie). Maksymalne parametry pracy: 600mA, powiedzmy 8V (bez obciążeia do 20V).

Reply to
Hippoo

Hippoo pisze tak:

Canon, DIN albo chinch

Reply to
PiotrekR

te od dysków będą wyłazić, forget it. Lepiej weź wtyki DIN ze złączem śrubowym, tylko ciężkie bestie. Fajne są XLR, tylko jeszcze cięższe. MiniXLR są do odbytu, można łatwo wyrwać. Dobre są mornalne sub-d. Można przyśrubować. A jak rzadko rozłączane, to normalne zaciski śrubowe są ok. Ewentualnie kropelkę loctite na śrubę i będzie trzymać.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

----- Original Message ----- From: "Hippoo" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Sent: Friday, March 25, 2005 4:55 PM Subject: odporne z3?czazasilaj?ce

Ja stosowałem takie na śrubki coś jak listwa elektryczna. Są różne, wyciągane też

Władysław

---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL!!! >>>

Władysław Skoczylas

Waldemar Krzok napisal(a):

Czy ja wiem czy XLR sa takie ciezkie? Neutrik, producent XLR, ma w swojej ofercie sympatyczne bagnetowe zlacza do zasilania. Widzialem je w kompach przemyslowych Kontronu (PEP). Dystrybutorem Neutrika jest u nas Konsbud-Audio (dobra nazwa, nie?).

Reply to
Marcin E. Hamerla

Hmmm... W takim razie pomyślę nad takimi zwykłymi konektorkami - tylko nie wiem, gdzie szukać tych blaszek (tych elementów, na które te konektorki się nasuwa), np. wersji do druku - jakoś nie widzę tego w sklepie elektronicznym - może źle szukam. Albo użyję chinchów.

Zasilacz z wątku "Zasilacz do dynama i ładowanie aku żelowego [długie]". A radiotelefon zasilany z tego był w planach ale w końcu się rozmyśliłem. Podłączone do tego będzie oświetlenie, odtwarzacz mp3/radio i głośniki.

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Reply to
Hippoo

Czy ja w tamtym watku juz ostrzegalem ze plaskie akumulatory zelowe trzeba w miare miekko montowac (np, w warstwie pianki) bo sa wrazliwe na wstrzasy i plyty im sie urywaja? Bo pare tak usmiercilem - alternatywa do specjalnie miekkiego montazu aku plaskiego jest zastosowanie akumulatorow zelowych zwijanych. Poza bezposrednim trafieniem siekiera chyba niezniszczalne.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

Tak ;). I odpowiedziałem, że będzie gąbkowe zawieszenie. Obudowa mała, elektroniki dużo (jak na mnie) - nie wiem, czy to wszystko pomieszczę, ale z miękkiego zawieszenia nie zrezygnuję :).

Zobaczę zwykły model aku żelowego. Jak się nie sprawdzi - poszukam zwijanego. A jeśli podczas jazdy ktoś będzie się zamierzał na mnie z siekierą to raczej będę się martwił o co innego niż akumulator ;).

Reply to
Hippoo