Odfiltrowanie USB

Czy jest jakaś szansa odfiltrowania napięcia USB z PC tak aby podłączone do USB głośniki nie "ćwierkały" w rytm tego co się dzieje na ekranie?

W celu minimalizacji ilości kabli stosuje głośniczki USB, próbowałem 3 rózne typy i wszystkie to samo, jak podłącze je z zewnętrznego zasilacza USB to jest cisza i szumów nie ma.

Reply to
fifak

W dniu 2014-11-08 18:07, fifak pisze:

A nie masz przypadkiem kabla od myszy oplątanego dookoła kabla głośnikowego? Jak tak miałem z myszą PS/2 i głośnikami analogowymi. Po odplątaniu kabli znikło od razu.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

myszke mam bezprzewodową, nawet jak podepne głosniki do zasilania USB bez podłączania zielonej wtyczki do PC to głośniki "szeleszcza", nawet odlutowałem bezpośrednio w głośnikach wejście sygnałowe licząc na to że beznadziejny przewód nieekranowany cos zbiera ale nie pomogło

na pewno idzie po zasilaniu, najgorzej jest w grach

jak podłączam głosniki do zasilacza od komórki to CISZA

chyba będę musiał kupić głośniki z własnym zasilaniem :(

Reply to
fifak

fifak pisze tak:

tak, trzeba dać filtry np takie wydłubane z radia samochodowego i punkt przyłączenia potencjometru do masy jest ważny. Odlutowujesz, podłączasz kabelek i dotykając rózne miejsca masy szukasz najcichszego.

nie możesz używać z zasilaczem? musi być z usb?

Reply to
PiteR

chciałbym tego uniknąć ze względu na ilość kabli oraz na wyłączanie kompa które jednocześnie odcina zasilanie od głośników a tak trzeba by wyłączać ręcznie

Reply to
fifak

Po co wyłączać? Nawet, gdyby na luzie pobierało 1W, to miesięcznie będzie Cię to kosztowało 45 groszy może. Nie ulegaj ekofaszystowskiej propagandzie - współczesne zasilacze pobierają bardzo mało mocy na biegu jałowym.

ekofaszystowskiej

Nie wiem czy pamiętasz była taka reklama jakiegoś koncernu energetycznego, w niej pokazywano różne pozostawione oborniki w gniazdku m.in. ładowarkę bez telefonu (jałowo). Lektor w reklamie to skomentował: "o pozostawiona ładowarka - stracone 5 zł miesięcznie.".

A w ogóle reklama sprzedawcy prądu który sugeruje oszczędzać to jakiś absurd, niezły dział meetingu mają....

Reply to
Marek

5PLN to 8kWh - ładowarka musiałaby na jałowo pobierać 11W. Nawet najstarsze, transformatorowe do Nokii 5110 i starszych, tyle nie pobierały.

Kretyńskie przepisy, zmuszające dostawców energii do promowania „oszczędności”. Telewizory w stand-by pobierają mniej niż 1W - nie wiem, która norma weszła ale wiem, że miało być najpierw ograniczenie do 0.5W a potem do 0.25W - to jest odpowiednio 40, 20 i 10 groszy miesięcznie.

energię mam w nosie bo mam za darmo, ale jak coś się schrzani w chińskim badziewiu to mi się mieszkanie spali

Reply to
fifak

Użyj listwy zasilającej z wyłącznikiem.

W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 07:41:04 UTC+1 użytkownik fifak napisał:

Ciągniesz od sąsiada? ;)

L.

Reply to
Lisciasty

Zaraz od sąsiada, może od sąsiadki ciągnie.

Reply to
bobofrut

użytkownik Marek napisał:

Jak zuzycie bedziesz mial 0kWh miesiecznie i abonament 30zl, dla firmy bedziesz zlotym klientem:)

Reply to
leming.show

użytkownik fifak napisał:

4 dlawiki (2 na +, 2 na mase) 2 kondensatory, od tego bym zaczal, nie wiem tylko jak zareaguje bezpiecznik od usb na plycie.
Reply to
leming.show

W dniu 10.11.2014 o 14:38, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Bo to o to chodzi. To samo w kablówkach, telefonach internecie... Aby duży abonament, a klient i tak mało który więcej niż pół godziny w sumie pogada. No i kasa idzie, niezależnie czy sezon, czy zastój.

Reply to
Cezary Grądys

W dniu 2014-11-08 18:07, fifak pisze:

Szansa jest, markowe głośniki nie ćwierkają więc jakoś oni to robią. Czy w Twoim wypadku jest szansa tego nie wiem, projekt elektryczny i PCB można spieprzyć na tyle twórczych sposobów... Na początek spraw by prąd zasilający do masy płyną przez kabel USB (gruba przewód masowy) a nie przez przewód sygnałowy, potem ferryt na kablu USB jak najbliżej komputera. Następnie zmierz i obejrzyj sobie jakie napięcia masz na porcie USB, zobacz, może gdzieś przy gnieździe masz nieobsadzone miejsce na kondensatory filtrujące 5V lub rezystor 0R zamiast koralika... Jak z głośnością tych głośników, masz jakiś zapas? Jeśli tak to może LDO na 4-4,2V z przemyślanym filtrem by załatwiło sprawę? Jeśli głośniki są ciche to LDO + step-up.

Ale nie przewiduję jakiś wielkich sukcesów, raczej tylko sporo zabawy...

Reply to
Andrzej W.

W dniu 2014-11-10 14:42, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Masz na myśli zabezpieczenie nadprądowe na wyjściu +5V/40A zasilacza ATX? :-) Choć faktycznie, ostatnio podobno Chińczycy w lepszych płytach coś tam montują...

Reply to
Andrzej W.

większość tych głośników zrobiona jest na MIX3001 lub inaczej nazywających się ale z identycznym schematem układów

jakieś sugestie w przerobieniu schematu? bo na wejściu zasilania 5V standardowo jest 470u 10V ale jak go wstępnie zamieniłem na 1000u to widać znaczącą poprawę

Reply to
fifak

użytkownik Andrzej W. napisał:

Zielone zwykle sa.

szklanynocnik

W dniu 2014-11-13 21:01, fifak pisze:

wsadziłem 2000u bo tyle udało się fizycznie zmieścić i jest super

Reply to
fifak