Odczyt D0...D7 z LPT

Witam,

Mam urzadzenie podlaczone do bitow D0...D7 portu LPT (8 kolejnych pinow portu, poczawszy od drugiego).

Mam program: #include <stdio.h>

#include <dos.h>

outportb(0x37A, 0x20); while (1) printf("%d %d\n", inportb(0x378), inportb(0x379));

Program uruchamiam pod DOSem uruchamiajac komputer z dyskietki systemowej Win98.

W BIOSie mojego komputera moge ustawic EPP, ECP, EPP+ECP. Moja plyta glowna to Asus P2BF.

Urzadzenie podaje rozne sygnaly, a ja na ekranie nie widze zmian.

Jak sprawic, aby mozna bylo odczytac dane z bitow danych portu LPT ?

Pavel.

Reply to
Pavel

Użytkownik Pavel napisał:

Najpierw na 0x378 trzeba wysłać ff albo 00, ale raczej to pierwsze (dokładnie nie pamiętam), później sprawdzaj kolejne możliwe tryby w biosie, przy którymś powinno zatrybić.

Reply to
Maksymilian Dutka

Gdzies znalazlem test na to czy port jest bi.

Nalezy wyslac bajt (ale nie 255) na 0x378, wyslac 0x20 na 0x37A i odczytac bajt. Jesli odczytany bajt == wyslany bajt, to nie mamy portu bi. Jesli odczytany bajt == 255, mamy port bi.

Zrobilem taki test dla roznych ustawien mojego BIOSU (Normal, EPP, ECP, EPP+ECP) i wszystkie testy wyszly, ze NIE mam portu bi. A to dziwne, gdyz moja plyta jest pod Celerona, a juz chyba duzo wczesniej byly porty Bi.

Co tu robic ?

Pavel.

Reply to
Pavel