Obsługa wyświetlacza SPI TFT (ILI9341) w no

Hm, obsluga karty powinna byc gdzies w przerwaniach, a potem w jądrze ... wydaje mi sie ze powinna miec wyzszy priorytet, niz programy użytkownika.

J.F
2021-12-06 o 13:46 +0100, J.F napisał:

Współcześnie karty sieciowe nie są już raczej obsługiwane via IRQ, bo narzut obsługi przerwania dla jednego pakietu jest za wysoki przy szybkich sieciach (aczkolwiek jak jest przy RPi Zero - przyznaję, nie wiem).

A to swoją drogą.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Cos w tym jest, ale z drugiej strony ... to kiedy system ma sprawdzac, czy cos na karte nie przyszlo ?

google podrzuca

?f=28&t=7866 J.

Reply to
J.F

J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Okresowo, w krótkich odstępach. Jak jest duży ruch, to wyłącza się IRQ, a soft IRQ włącza mechanizm NAPI. Wykonuje on polling w oddzielnym wątku aż nie odbierze określonej liczby pakietów. Potem się wyłącza i włącza IRQ spowrotem.

To jakieś stare wątki dotyczące innego tematu. Możesz popatrzeć np. tu:

Grzegorz Niemirowski

Ma to jakis sens ... tylko pamieci na pakiety musi starczyc, a karty teraz szybkie :-)

ale czy nie sprzężonego? "karta" sieciowa nie jest podpieta przez USB? To chyba wtedy sterownik USB rzadzi przerwaniami ...

Dzieki, w wolnej chwili popatrze.

J.F

J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Może się mylę, ale wydaje mi się, że nie. Te wątki dotyczyły dużej liczby przerwań nawet przy braku ruchu.

Obecnie (RPi4) nie jest, była w przeszłości (RPi1-3).

Reply to
Grzegorz Niemirowski

Chodzi mi o samo podlaczenie interfejsu sieci przez USB.

A Atlantis ma Pi Zero.

J.F

A, no tak. Czyli szukamy jak tam w kernelu jest SPI obslugiwany :)

J.F