Obrotomierz Atmega

Witam ponownie, Wiem ze obrotomierze na avr'ach byly walkowane nie udalo mi sie znalezć jednak ani na grupie ani w Googlu szczegołów dotyczacych istoty pomiaru. Doszedlem do wniosku ze nalepiej wykozytac port ICP1 i Timera1 (w nocie nawet cos tam pisza o mierzeniu czestotliwosci ta metoda) w trybie "capture" i z zalozenia liczyc czas pomiedzy kolejnymi iskrami. To ewentualnie da szereg czasow ktore dlej by trzeba obrobic tak zeby wyliczyc RPM. Czy sa moze jakies prostrze metody ? moze ktos juz to ma za soba ? Program pisze w Asemblerze i dlatego wolabym ominac zmienne przecinki. Moje pytanie brzmi ktora z metod dostepnych w Atmega jest do tego najleprza. Mierzenie impulsow w jednostce czasu z kolei wydaje sie prostrze do dalszej obrobki ale z kolei czestotliwosc zedu 20 ~ 100 Hz wydluzy czas pomiaru - zakladam liczenie jakiejs sredniej z kilku pomiarow. Przy okazji impulsy pobieram opisana wczsniej metoda prymitywnej ceweczki na kablu WN i dalej opornik i transoptor - (masa wisi w powietrzu). To dziala ;)

Reply to
Bart