no szlag mnie trafi...

Bo gprs jest powoli wyłączany ze wsparcia u operatorów. M2M proponuje jak najszybciej przejść na LTE-NB lub LTE-M. Wdrażanie czegokolwiek na gprs jest ryzykowne.

Reply to
Marek

piątek, 4 czerwca 2021 o 21:07:24 UTC+2 sundayman napisał(a):

Ale jak to "znika"? Przestaje co 5 sekund wysyłać ping? Chyba że masz dostęp do rejestrów operatora? I jak długa jest ta "chwila"?

A jak ping to nic dziwnego - gprs na gsm 2G (a być może i na umts) zawsze miał niższy priorytet niż gadka. Widać jakiś dziadek (albo ja, bo jeden telefon 2g only wciąż noszę) akurat sobie wtedy na tym samym bts dzwoni. Dawno temu robiliśmy testy gprs jeżdżąc samochodem po DC, dziury były olbrzymie.

Reply to
Dawid Rutkowski

normalnie. Mam podgląd na serwer, na którym są zalogowane modemy. I czasem po prostu nie są widoczne.

On są cały czasy zalogowane do serwera. Nie wiem co ile tam coś faktycznie leci.

różnie. Zazwyczaj niedługo - minuty.

tak może być.

Reply to
sundayman

Na ulefone sie nie da, na LG K6 sie nie da, na samsungu S4 sie nie da, a na HTC ... da.

Mowimy o czyms takim - przychodzi sms z np "haslo jednorazowe: ABCD1234" i chcesz to haslo zaznaczyc, skopiowac i wkleic do innego programu ..

J.F