Najlepszy klucz sprzetowy w relacji cena/jakosc

Zbych napisał(a):

Banał na dłuższą metę, dlatego tak nie należy zabezpieczać kluczem hardware'owym.

Raz zkrakowałem HyperSnap Dx, jakąś starą już teraz wersję, normalnie w nortonie pod dos, podzieliłem na kawałki 64KB (bo takie maksymalne w trybie hex można było obrabiać) wyczaiłem w którym kawałku jest informacja że wersja płatna, ten tekścik, pokasowałem pare krzaczków, wpisałem spacje, połaczyłem z powrotem, kilka czy kilkanaście takich prób i program już był skrakowany, bez zaglądania do ani jednej instrukcji asemblera :-)

i tyle zachodu a tu wystarczy wcisnąć "print screen" i ma się to praktycznie za darmo co robił ten program, a nawet lepiej bo nie trzeba niczego uruchamiać :-)

Reply to
szlovak

"Walec drogowy przejechał". I co mi zrobisz?

Reply to
Andrzej Lawa

Hehe. Powodzenia.

Reply to
Andrzej Lawa

Sie nieco da. Padlem swego czasu na dwoch zabezpieczeniach. W pierwszym po dwoch dniach debugowania i przejsciu chyba z kilkudziesieciu odszyfrowan i pulapek poddalem sie - jeszcze sporo KB zostalo ktore nie zostaly uzyte.

A w drugim klucz chyba byl wrazliwy na jakies czasy ..

Nic - ale co Ty mi zrobisz ? :-)

Ewentualnie cena klucza=70% ceny programu :-)

Andrzej Lawa napisał(a):

rozmawiamy o przypadku że klient przynosi zepsuty. Powiedzmy jeśłi nie przynosi zepsutego to płaci dużo że mu się nie opłaci

Reply to
szlovak

Piotr Gałka napisał(a):

Może ma ale nie znaczy że od razu skopiuje, szczególnie że nie odczyta pamięci mikrokontrolera (raczej z prawdopodobieństwem 99,99% nie uda mu się). W sumie odczyt mikroskopem z mikrokontrolera nie jest taki prosty i tani, lub metodami wysyłania impulsów itp.

Reply to
szlovak

Czyli cos w podobie do szyfrowania haseł w linuxie/unixie, jest "salt" i liczba , obie tworzą zakodowane hasło i trzymane są w pliku... shadow... ]-). Tylko żeby zapezpieczyć program (jak w temacie głównym wątku) nie można żądać od klucza żeby tylko powiedział czy hasło prawidłowe :-) bo to łatwo ominąć, w systemach komputerowych gdzie mamy do czynienia ze zdalnym lub lokalnym logowaniem to jest wystarczające zabezpieczenie gdyż user nie ma dostępu do "sam" w windowsie lub "shadow" w unixach

Reply to
szlovak

No jasne że twój klucz jest lepszy, nie zaprzeczam :-)

Reply to
szlovak