MSP430 Texas?a

- nie lezy w kazdym sklepie

- "waski" zakres napiec zasilajacych, AVR jak nie jest zylowany to pojdzie i z 3V i z 5V, z MSP430 niestety tak nie ma

Reply to
Michal Baszynski .

Za: 16 bitowy rdzeń, większe w rodzinie mają sprzętowy multiplikator

16x16bit robiący to mnożenie w jednym cyklu, bardzo niski pobór mocy i szybki start z najgłębszego uśpienia (z 100nA sleep do 1MIPS w 6us), JTAG, dużo peryferiów, dużo I/O...
Reply to
Marek Lewandowski

a punkt "pozostale za i przeciw"? zreszta co Ci przyjdzie po procku, chocby najwspanialszym, jesli nie masz mozliwosci kupienia? Mi sie np. bardzo fajnie programowalo Motorolki. Tylko ich dostepnosc pozostawia duzo do zyczenia. A AVR-ki leza juz praktycznie w kazdym sklepie elektronicznym, a nawet jesli nie, to jest kilka niezaleznych zrodel wysylkowych.

i sprzedadza jedna sztuke wysylkowo?

Robilem uklady juz na roznych '51, AVRach, Motorolach i PIC-ach i kazdy ma jakies "zady i walety". Ale nie piszmy "MSP430 - wad brak", badzmy obiektywni. Nie jestem przeciwny MSP430, bo od dawna sie do nich przymierzam i mam w szufladzie kilka roznych prockow z tej rodziny, gotowa plytke testowa pod F149, JTAG-a - tylko znalezc chwilke, polutowac i sie pobawic. Tylko na razie czasu brak :-(

Reply to
Michal Baszynski .

patrze na sprawe calosciowo, a nie pieje z zachwytu nad jednym. Akurat w szufladzie mam garsc roznych MSP430, przywiezionych jeszcze z UK, wiec mi tam rybka, jak bede potrzebowal to sobie ich tam kupie wiecej. Ale pytam o realia PL. Bo zwykle ktos cos poleca, tylko potem sie okazuje, ze albo trzeba sepic probki albo kupowac caly wagon.

ja nie mam nic przeciwko MSP430, ale jezeli komus cos przedstawiasz, to uczciwosc nakazywalaby pokazanie nie tylko argumentow "za", ale takze zwrocic uwage na problemy, ktore moga sie pojawic pozniej. Zreszta gdybys grupe poczytal, to bys zobaczyl np. posty Marka, ktory ma problem z doborem odpowiedniego stabilizatora do MSP430. Moze bys cos polecil? No bo co z tego, ze procek super-duper, skoro pojawia sie glupi z pozoru problem stawiajacy jego zastosowania pod znakiem zapytania?

ja ich nie odradzam, inaczej bym sie do nich nie przymierzal. Inna sprawa jest to, ze jeszcze nie mialem potrzeby stosowania procesora dosc sprecyficznego, jakim jest MSP430. Nie podoba mi sie tylko wybiorcze przedstawianie faktow przez Ciebie i negowanie wszystkiego co nie jest MSP430.

Reply to
Michal Baszynski .
Reply to
Marek Rutkowski

to mnie moze tylko cieszyc :-)

podejrzewam, ze gdyby nie ten wymog to uzylby cokolwiek innego

Reply to
Michal Baszynski .
Reply to
Albert Bartoszko
Reply to
Albert Bartoszko

jesli uwazasz zadanie niewygodnego pytania od razu za rzucanie sie do oczu..

zostal zaprojektowany pod katem minimalizacji poboru mocy, co niestety wprowadza pewne ograniczenia, jak chocby wlasnie te napiecia zasilajace, ktore mnie ostatnio mocno zabolaly. Nie zawsze maly pobor mocy jest najistotniejszy, 16 bitowa architektura i niezla wydajnosc oraz mnogosc peryferii zachecaly do jego uzycia, ale niezbyt sensowne staje sie podlaczanie do niego popularnych wyswietlaczy alfanumerycznych LCD na HD44.. czy tez graficznych na T6963. Akurat ostatnio cos z takim wyswietlaczem graficznym musialem zrobic i niestety MSP430 musial zostac odlozony. Nie ze sie nie da, ale prosciej i wygodniej bylo jednak uzyc czegos innego.

a mi chyba tez wolno przedstawic swoje zdanie ;-)

Dla mnie nie wada akurat :)

Reply to
Michal Baszynski .