Modul wykonawczy na triaku (czy to możliwe?)

Witam

znalazłem schemat modułu wykonawczego na triaku

Jednak występuje tam jeszcze jeden triak. Czy istnieje możliwość zrobienia na optotriaku przełączanym z 0, zodułu wykonawczego, tak aby nie miał on dodatkowych triaków, poza optotriakiem? Czy takie coś mogłony pracować bez radiatora/

Pozdrawiam Killer

Reply to
Killer

Bardzo czesto tak pracuje, jednak musisz sie liczyc z mozliwosciami takiego optotriaka.

bad_skipper

Widziałem gdzieś element będący optotriakiem mocy. nie wiem czy w środku były dwa triaki czy jeden - w sumie mało ważne. niestety dosyć spore to było. Zwykły optotriak nie może pracować jako element mocy. chyba że przy bardzo małych prądach. Myślę, że rozwiązanie triak + optotriak jest lepsze.

CosteC

Reply to
CosteC

Mozna oczywiscie tak zrobic o ile zmiescisz sie w mozliwosciach optotriaka. Przykladowo przez MOC3043 (lepiej taki zastosowac bo ciagnie mniej pradu niz ten na schemacie) moze po stronie "goracej" plynac max. okolo 100 mA. Popatrz na dopuszczalna moc strat w dokumentacji.

100 mA x 230V = 23W. Czyli mozesz tym wlaczyc conajwyzej swietlowke kompaktowa albo mala zarowke 15W.
Reply to
Adam Dybkowski
[...]
?

Moze jednak sciagnij sobie tego pedefa...

bad_skipper

No i czegoś nie rozumiem....

Napisane jest, że przeżyje 240-400V i 1A, czyli 240 - 400W (analogicznie do powyższych wyliczeń). Dla mnie bomba - potrzebuję podłączyć max 50W halogen. Nie mniej w Typical Application Circuit układ przedstawiony jest z dodatkowym triakiem...

Pozdrawiam Konrad

Reply to
killer_su

Źle czytasz, ITSM = 1A @ 1ms * 120 imp/s, ^^^^^^^^^^^^^^^ Natomiast linijkę niżej jest PD = 300 mW - (T-25)*4mv/C, a z rysunku 2 wynika, że ten poziom osiągniesz gdzieś przy 100-150 mA.

Reply to
pisz_na.mirek

Moze Typical jest na wiecej niz 50W :-)

Ale ten halogen w chwili wlaczenia to moze i 6A brac ..

Dzięki wszystkim za pomoc. Widzę, że bez dodatkowego traka to się nie obejdzie...

Pozdrawiam

Reply to
Killer

A czy ja coś źle napisałem? Dopuszczalna moc strat 300 mW, max. spadek napięcia po stronie "gorącej" 3V czyli wychodzi 100 mA. PDFa czytałem.

Reply to
Adam Dybkowski