Moduł GSM współpracujący z GPS

Użytkownik Lightshadow napisał:

Powiem tobie szczerze, że jak nie wiesz co to znaczy protokół to raczej się do tego nie zabieraj. Jeszcze jak do tego sam dodałeś, że jesteś laikiem to tylko potwierdza moją tezę. pod pojęciem Protokół miałem na myśli sposób wyciągnięcia informacji z urządzenia GPS na temat jego położenia w przestrzeni. To samo się tyczy GSM. dokładniej mówiąc musisz napisać program, który będzie sprawdzał czy przyszedł SMS w odpowiednim formacie. Jeżeli tak to musisz pobrać informacje z GPS i stworzyć SMS odpowiadający. Warto też zadbać o jakieś zabezpieczenia, bo chyba nie chiał byś, aby każdy mógł znać pozycję twojej fury. Powiem tobie, że jeżeli chcesz to produkować masowo to zgłoś się do Firmy która ci to opracuje (na przykład do mnie :-) ). Jeśli chcesz to wykorzystać w kilku pojazdach to uwierz mi, że drożej cię to wyniesie niż kupno gotowego urządzenia. Chodzi przede wszystkim o czas i uniwersalność. Do tego jak chcesz to sprzedawać to nie zapomnij o badaniach certyfikacyjnych, które pochłoną kasę, a raczej mnóstwo kasy :-).

Ja Ci tylko powiedziałem, jak można to rozwiązać. Trzy myślniki nie oznaczają trzech linii programu. Do tego trzeba zadbać o bezawaryjność, zasilanie. Minimalizację i znalezienie jakiegoś rozsądnego miejsca w samochodzie bo ci ktoś to wymontuje i zostawi w rowie na środku Polski. ITD ITD. Mam nadzieję, że cię nie zniechęciłem :-) :-)

Reply to
AdelA

Użytkownik "AdelA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:dlq4hq$d9j$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Poziom komplikacji wyslania SMS i obsluzenia GPRS jest bardzo podobny, biorac pod uwage ze kolega robi to dla siebie i tak pewnie taniej wyjdzie zakup telefonu, zamiast specjalizowanego modulu GSM, wystarczy zeby telefon mial modem GPRS i dojscie do niego z portu szeregowego. wtedy:

->za pomoca komend AT zestawic polaczenie z GPRS - APN danej sieci

-> pakowanie danych (paczek) do UDP->IP->PPP i wysylanie <--- odbieranie po stronie komputera wpietego do sieci danych na ktoryms tam porcie i ich analiza/zapis moze wyglada odrobine skomplikowanie, ale smsa tak naprawde tez trzeba 'oprogramowac' Martwilbym sie tylko problemem stabilnosci sesji GPRS o ktorej wspomnial Fishman.

linki opis PPP

IP
naglowka UDP
W przypadku GPS to tylko kwestia sparsowania danych przychodzacych rowniez portem szeregowym, protokol nazywa sie NMEA i jest prosciutenki w analizie i wydobywaniu z niego pozycji
pozdrawiam

Przemyslaw Augustyn

Użytkownik "Lightshadow" snipped-for-privacy@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dlqcms$ufc$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Protokół komunikacji z modemem GSM. O ile obsługuje on komendy AT, to sprawa jest bardzo prosta - całość sterowania sprowadza się do wysyłania paru linijek tekstu. Z modułem GPS jest już nieco gorzej. O ile jest zgodny z NMEA, to nie ma większego problemu, bo komunikaty to też tekst i to dobrze opisany. Do tego moduł zazwyczaj sam pluje strumieniem, więc trzeba w zasadzie tylko nasłuchiwać na porcie. W przypadku innych protokołów, takich jak TSIP czy TAIP musisz już sobie sam pisać procedury odpytywania i odczytywania komunikatów.

Fishman

Reply to
Fishman

Użytkownik "Fishman" snipped-for-privacy@wytnij.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dlqdtf$kb8$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Masz racje :) tak sobie tylko marudze bo jutro znow do pracy :>

oczywiscie mialem na mysli uzywany telefon i jakis tani odbiornik GPS (zreszta mam nawet taka myche 9090 firmy Rikaline na serialu, ktora lezy od roku szufladzie) widze ze takie odbiorniki chodza na allegro po jakies 240pln, ale to u chinioli mozna kupic :) telefon to jakies ~100-150. dobra :> wychodzi drozej niz zakladalem;)

true. marudze ;)

Przemyslaw Augustyn

Użytkownik "Przemysław 'jadsadah' Augustyn" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:dlqe04$i8i$ snipped-for-privacy@polsl.pl...

Akurat zrobienie obsługi SMSów na komendach AT jest dużo prostsze od implementacji stosu TCP/IP ;) Najlepiej nadają się do komunikacji GPRS modemy z wbudowanym stosem TCP/IP. Całość obsługi zawiera się wtedy w zasadzie w nawiązaniu i nadzorowaniu połączenia via GPRS. Potem już dane pcha się normalnie przez RSa, nie ma zabawy z paczkowaniem i innymi tego typu pierdołami.

Fishman

Reply to
Fishman

Użytkownik "Przemysław 'jadsadah' Augustyn" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:dlqekv$ie7$ snipped-for-privacy@polsl.pl...

No wiesz, jakbyś znajomości (i kapitał) zdobył i gwałtownie potrzebował wiceprezesa, to ja jestem tymczasowo wolny ;)

Fishman

Reply to
Fishman

Użytkownik "Fishman" snipped-for-privacy@wytnij.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dlqeu4$od3$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Znajomosci juz mam, w takim razie potrzebujemy kogos trzeciego do spolki

-tego z kapitalem :D

Ktos reflektuje :) ?

Przemyslaw Augustyn

Oj, ale nie tyle nawet mapę co _pozycję_ można po prostu z wapa odczytać. Wystarczy jakaś komórka, albo coś co umie pobrać stronę wap po gprs. Nie ma za to dodatkowych opłat, tylko operatorzy GSM na ogół robią na tej stronie jakąś ładną "różę wiatrów" typu 50 kB :)

Era twierdzi ze aktualnie znajduje się na szerokości 52.1642N i długości

20.9108E. Korzystając z pilot.pl (które też ma jakiś błąd zgodności pozycji z tym co pokazują) mam 1.4 km błędu. Nie wiem do jakich dokładności chcesz dojść, ale imvho czymś "tanim" lepiej nie uzyskasz.

kd.

Reply to
Krzysztof Drewicz

Można liczyć na jakiś url? Najchętniej pl-dystrybutora.

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz

Efekt Dopplera czy jakoś tak. Zapewne dlatego większość ciężarówek ma u nas 'chipy' odcinające pedał gazu gdy prędkość osiągnie 85 km/h :-D

Dodatkowy akumulator klasy 12V 1 Ah zajmuje aż tak dużo miejsca aby go włożyć do modułu? Ja takie coś wkładałem do "access pointów" na masztach.

kd.

Reply to
Krzysztof Drewicz

Użytkownik "Fishman" snipped-for-privacy@wytnij.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dlqern$4r7$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

itaaaam :) jedno i drugie sprowadza sie do sformatowania ramki:) a ze ta ramka jest troche dluzsza w przypadku GPRS, mialem na mysli raczej ze skoro ktos poradzi sobie z oprogramowaniem SMS to z GPRS tez nie powienien miec problemu, naglowek oprocz sum kontrolnych jest wlasciwie staly (dla UDP).

Nie rozmawialibysmy na ten temat gdyby sie Lightshadow'owi nie nudzilo, a to w sam raz zajecie na kilka zimowych wieczorow :) (np jak juz SMSy beda dzialac)

pozdrawiam

Przemyslaw Augustyn

Użytkownik "Krzysztof Drewicz" snipped-for-privacy@pimpek.lan napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pimpek.lan...

żesz też popolować na Allegro, od czasu do czasu pokazują się używane moduły, bo są w Polsce dość popularne. Musisz tylko zwrócić uwagę na to, czy dany moduł ma wbudowaną obsługę stosu TCP/IP.

Fishman

Reply to
Fishman

Użytkownik "Krzysztof Drewicz" snipped-for-privacy@pimpek.lan napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pimpek.lan...

Doppler dla fali elektromagnetycznej przy przekraczaniu 90km/h :) ? raczej bylbym sklonny uwierzyc w teze Fishmana o przelaczaniu access pointow BTS'owych

Przemyslaw Augustyn

Laikiem jestem ja ale nie moj ojciec :) Juz rozumiem co to protokoly i szczerze mowiac nie robia one problemu, problem robi sprzet. Sprobuje znalezc tego starego Ericssona z tym modemem, on moze byc wyjsciem z sytuacji...

Użytkownik "AdelA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:dlqdua$ke5$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
Lightshadow

Mialbys dla mnie jakies wskazowki do poszukiwan?

Użytkownik "Fishman" snipped-for-privacy@wytnij.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dlqbjv$p4m$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Lightshadow

Użytkownik "Lightshadow" snipped-for-privacy@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dlqgsk$4on$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

Wiem tylko, że właśnie Ericssony były używane w centralkach alarmowych ze względu na łatwość obsługi. ZTCP to chyba jeszcze Siemensy dość dobrze pracowały jako modemy GSM. Parę zapytań do google i/lub archiwum grupy powinno nieco rozjaśnić sytuację.

Fishman

Reply to
Fishman

W sumie to tu jest takie cos co dziala z alarmem

to sie podlacza do ericssonow (akurat takiego jakiego mam w domu) i on wysyla smsy, tylko by to trzeba troche przerobic bo mozna tam zaprogramowac

4 rozne komunikaty a ja bym potrzebowal zeby 1 komunikat mogl zawierac zmienna ktora by byla przetworzona informacja o polozeniu z odbiornika GPS...nie wiem co o tym myslec Użytkownik "Fishman" snipped-for-privacy@wytnij.to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dlqhj8$5kb$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Lightshadow

Sory zly link...

Lightshadow

Krzysztof Drewicz napisał(a):

mozesz napisac cos wiecej? jaka strone trzeba sciagnac? az sie zainteresowalem :)

pozdrawiam, Marek Hobler, 'neutrinus'

Reply to
Marek Hobler, 'neutrinus

Polecam gotowiec: Trimble TrimTrac. Ma wbudowany GPS+GSM i konfigurowalne wysyłanie SMSów (w odstępach czasowych, na żądanie i/lub po wykryciu ruchu).

Dystrybutorem Trimble w Polsce jest m.in. Navimor Oxer:

Adam Dybkowski