modem ADSL/hub wifi

dostalem od znajomego taki modemik ADSL:

jest w nim HUB na 4 wyjscia sieciowe i wifi... Niestety (;-) w miejscu gdzie mieszkam mam stale lacze eth. na kablu

2MB, dumam czy nie dalo by sie tego modemu wykorzystac jako bezprzewodowego HUB-a dla 3 laptopow ktore sa w tym domu... Ktos ma moze pojecia jak to zrobic ??

Zz

Reply to
ZZ

ZZ schrieb:

podłączyć ;-)

Łączysz się kablem z tym modemikiem i ustawiasz WLANa wg smaku, z ADSLa nie korzystasz. W domu też mam WLANa podobnie podłączonego, z ADSLa nie korzystam, bo mam sieć przez kabel TV. 7 komputerów, fax i drukarka wiszą na switchu, 3 laptopy lecą po WLANie.

Waldek

Reply to
Waldemar

przepraszam bo nie sprecyzowalem - ten modem/hub ma jedynie wejscie ADSL (modemowe, wezsze niz sieciowe) i 4 wyjscia sieciowe (+ wifi) nie mozna sie do niego podpiac tak jak do "zwyklego" huba, hubuje jedynie sygnal sieciowy ktory dostaje z modulu ADSL (ale to tylko moje podejrzenia, moze to dziala inaczej ?)

Zz

Reply to
ZZ

ZZ schrieb:

to by była jakaś nowość światowa. Po ch.j wtedy hub? Zresztą jest to switch, nie hub. Olewasz wejście ADSL i podłączasz się do sieciowego. Spróbuj z nim pogadać przez przeglądarkę. Nie wiem, jak był ustawiony, ale próba zerowa to 192.168.1.254. Tam ustawiasz wsie parametry i powinno latać. Na ogół toto ma hasło, musisz się spytać, czy ten ktoś je zmieniał (ewentualnie ustawienia sieci też). Jak się z nim dogadasz (znaczy z twoim modemem), to możesz ustawić resztę.

Zresztą jesty wszystko ładnie opisane z obrazkami pod adresem, który podałeś

Waldek

Reply to
Waldemar

Sylwester Łazar schrieb:

no właśnie tak chciałem napisać. Może jeszcze napiszę, że jak będzie wyrzucał, to niech powie gdzie śmietnik, to zabiorę ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar