moc wyjsciowa wzmacniacza

całkiem prawdopodobne :)

bo jest jedna rzecz, której nie uczy nasz szkoła, co w tym wątku się przebija: tego, że w _podstawowym_ zakresie to powinno się matematyki uczyć, ale stosowanej. Można to nazwać inżynierią zamiast matematyką, żeby się puryści nie rzucili. A co to oznacza w praktyce?

..że w takiej sytuacji należy rozpoznać, że problem jest praktyczny, a nie akademicki, potrzebne jest rozwiązanie, a do tego rozwiązania można dojść metodą kolejnych przybliżeń i kalkulatora. Kto myśli, że jest to pójście na łatwiznę, ten nie rozumie, jak ważna jest umiejętność optymalizacji procesu rozwiązywania! Pomyślcie o owieczkach, które idą do elektronicznego kupić opornik sto siedemnaście i pół ohma.

Reply to
Marek Lewandowski

No to moze tak. Dla kazdego dowolnego punktu D znajdujacego sie w zadanym trojkacie ABC, odleglosc tego punktu od podstawy AB jest zawsze mniejsza od odleglosci wierzcholka C od podstawy AB. Pole powierzchni trojkata rowne jest iloczynowi polowy podstawy i wysokosci. Dowiodlem tym, ze pole trojkata, ktorego wierzcholek znajduje sie w polu zadanego trojkata, jest zawsze mniejsze od pola trojkata zadanego. Teraz chociazby z Pitagorasa latwo wykazac, ze skoro wysokosc trojkata jest mniejsza to i suma bokow tego trojkata, bedaca suma przeciwprostokatnych, utworzonych przez podzial ta wysokoscia trojkata mniejszego, jest mniejsza.

Reply to
Tornad

Można też przy pomocy: tekturki, cyrkla, nożyczek i dokładnej wagi szalkowej :-)

pzdr mk

Reply to
mk

Użytkownik "mk" <REVERSE snipped-for-privacy@myzskm.REMOVE napisał w wiadomości news:emcdns$cjc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Pamiętam, że jak chodziłem do liceum, to zadanie pojawiło się. Nikt go wtedy nie umiał rozwiązać z nauczycielem włącznie, ani w godzinę, ani kilka lat. Liceum było najlepsze w mieście, a klasa matematyczna z wieloma olimpijczykami. Dopiero jako student używając nowoczesnego wówczas Sinclair ZX81, udało mi się napisać program, który wyliczył wynik.

Reply to
lwh

BYlo kiedys w Delcie omowione, niestety latwe nie jest.

Przyblizenie wyniku :-)

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

OK. Poprosimy zatem od matematyczny dowód, że dokładnego wyniku nie da się uzyskać:-)

Reply to
lwh

Ja gdzieś widziałem wzory na takie dziwne figury. Na pewno był sierp, ale czy z kół o róznych promieniach to nie pamiętam...

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Witam. Jesli pamietasz to podaj ten wynik, bede probowal wyliczyc to stara metoda monte carlo. Mam tylko problem z zalozeniem gestosci trafien a problem komplikuje sie z uplywem czasu, no bo ta krowa aby wyzrec te trawe musi sie troche napracowac a to wymaga czasu, w ktorym nowe zdzbla trawy urosna. Ponadto nie wiem czy na przyklad zdzblo trawy, ktore wyroslo poza zasiegiem lancucha a jest nachylone tak, ze krowa swym pyskiem moze je dosiegnac i na odwyrtke, traktowac jako te, ktore ma skonsumowac czy nie. A jak na dodatek, jak to jest w zwyczaju krowy, ona sie zesra? Niestety autor tego tematu zastepczego tego nie przewidzial. A wszystko po to by udowodnic, ze przedlozony przeze mnie prosty sposob na okreslenie mocy wyjsciowej wzmacniacza jest o KDR. Pozdrawiam.

Reply to
Tornad

Użytkownik "Tornad" snipped-for-privacy@optonline.net napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Przy uproszczonych założeniach, sprowadzeniu problemu do dwóch przecinających się kół stosunek ich średnic był mniej więcej 1,4 W rzeczonym przypadku łańcuch miałby około 7m. Dodatkowe argumenty, które przytoczyłeś robią z tego ogromy problem

Reply to
lwh

a to trzeba lepszego specjalisty, ale liczba prawie na pewno nie jest wymierna, a moze nawet jest przestepna. A nam wystarczy ze nie ejest rozwiazaniem wielomianu stopnia 5 lub mniejszego. Dowod moze byc trudny, ale gdyby takim byl, to pewnie ktos by go znalazl :-)

Z drugiej strony - ktos to pewnie udowodnil :-) Chwila googlania ...

jest jedna publikacja :-)

Z wzorem nie problem, znajdziesz chyćby w Mathworldzie ;) To pole przecież składach się z dwóch odcinków kół.

Problem leży w rozwiązaniu P(r1)=pi*r0^2/2, gdzie P jest postaci

O tu masz nawet wzór (nr 14) na P:

I nasze zadanie sprowadza się do rozwiązania równania

k - 2 2 k - 2 ACOS(------) + 2 k ACOS(-) - SQRT(2 - k) k SQRT(k + 2) + PI = 0 2 2

gdzie k = r1/r0 i wynosi około 1.1587

Liczba jest ta chyba bardzo istotna, gdyż google na hasło: Ziege auf Wiese wyrzuca ponad 100 wątków w newsach, FAQ de.sci.mathematik zaś podaje, że zagadnienie można sformułować jako zadanie

sin(fi)-fi*cos(fi)=pi/2,

skąd po wyliczniu fi możemy uzyskać k=2*cos(fi/2)

OOO, nawet tu

ą problem łąki ;)

Reply to
pisz_na.mirek

soonic napisał(a):

Jezeli pobiera z sieci 570W to oddaje lacznie ok.350W RMS t.j.ok.

150-170W na kana przy 4 ohm.Pozdrawiam OLO
Reply to
olo

Całkiem tak, jak stała "ęć".

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

wydaje mi sie ze rozwiazanie tego zadania jest proste. po pierwsze musimy obliczyc pola kola. potem obliczamy 1/4. Mamy wiec pole rowne 78,5. a 1/4 to 19,625.

Teraz mozemy skorzystac z wzorow pod tym adresem:

i w ten sposob szybko obliczyć kąt alfa dla wycinka. pamietamy w tym momencie aby odcinek koła z danego wycinka musi wynosić 1/4 powierzchni koła.

Majac ten kąt wystarczy obliczyc wysokość trójkąta składającego się z dwóch promieni i cięciwy. Mając wysokość to szukana wartość łąncucha wynosi 2*(S-h) gdzie S to średnica koła a h to wysokość trójkąta.

Jak ktoś by potrzebował moge chwile usiąść i podać wynik.

Reply to
Quartis

Reply to
Quartis