Miernik energii kemot urz1213

Padł mi takowy miernik. Przemierzyłem mu napięcie zasilania. Wyszło poniżej wolta. Z elementów jakie tam można zaliczyć do sekcji zasilania to jakaś matryca rezystorów smd, jeden duzy 470omów (pi*oko 1W), kondensator 0.47u 270V zenerka na 12V (1n4742A) i jakaś dioda w czarnej obudowie z napisem M7.

Wymienie zenerke (nie mam za bardzo jak przemierzyć) i te druga diode (wymienie na prostowniczą 1000V).

W miejscu gdzie jest ta zenerka i ta czarna dioda obudowa jest lekko osmalona. Raczej od kurzu i konwekcji a nie od temperatury.

Czy z tych elementów którykolwiek może jeszcze sie kwalifikować do wymiany?

Nie mam zamiaru zbytnio w tym grzebać ale fajnie by bylo ten miernik przywrócic do życia - w sumie 40pln :)

Dla ciekawych fota plytki:

sczygiel

W dniu 2016-11-21 o 16:00, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Hej Rezystor sprawdziłeś? Możesz spróbować zasilić tą gałąź 12V z zewnętrznego zasilacza nieco mniejszym napięciem i sprawdzić czy coś działa i jaki jest prąd pobierany.

Pozdr

Reply to
EdiM

W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 21:04:20 UTC+1 użytkownik EdiM napisał:

Rezystor ma 470omów, zmierzone czyli raczej ok. Jutro podepne baterie/zasilacz i zobacze czy ruszy.

Przemierzyłem te matryce rezystorów i wygladaja na sprawne. Dzieki za sugestie :)

Reply to
sczygiel

Ja zostawiłbym ją w spokoju.

Tak. Kondensator 0,47u. Jest na nim mnóstwo takich znaczków że spełnia wszelkie mozliwe normy. Dlatego nie działa.

Reply to
Desoft

[...]

Zanim wymienisz to zmierz na przewodzenie tą zenerkę i diodę, jak ma 0,6 do 0,8 to dobra, zmierz oporniki, jeżeli dobre to padł scalak i za dużo prądu bierze dlatego masz 1 V. Dość częsty przypadek, mógł mu "wąs" zaszkodzić albo gdzieś robi zwarcie, przepędzluj płytkę.

Reply to
janusz_k

W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 23:17:51 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

Dziękuję za sugestię. Przepędzlowałem i posprawdzałem. Niestety dalej nie działa. Dalej nie szukam bo i tak spędziłem nad tym juz 2h i szkoda mi czasu. Poszukam sobie takiego miernika gdzieś.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Łukasz

Reply to
sczygiel

W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 22:34:36 UTC+1 użytkownik Desoft napisał:

Dzieki. Niestety nie ma takiego na wymiane więc temat porzucam. Tym razem porażka :)

Reply to
sczygiel

W dniu 2016-11-21 o 16:00, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Wylutuj kondensator 0,47uF po rozładowaniu jego i sprawdź jego pojemność. Częsty objaw przy takich kondensatorach to utrata pojemności związana z przebiciami wewnątrz jego.

Reply to
jacek