metodologia pomiaru

jest sobie kabel z jednej ma DB9 z drugiej RJ45... kabelki nie są po kolei są pomieszane... części połączeń nie ma...

zrobiłem taki generatorek który wystawia "1" na kolejne piny DB9, a na końcu RJ45 dałem diody LED tak, żeby mimo pomieszania kabelków, diody zapalały się po kolei...

jaką metodologię wykrywania i naprawy pomieszanych połączeń znaleźć? jak to sprawdzać czymś takim?

Reply to
tusk, donald tusk

Skoro skonstruowałeś urządzenie, to chyba najpierw pomyślałeś jak ma działać?

Reply to
Jakub Rakus

otóż nie, nie pomyślałem jak ma działać i dlatego pytam...

Reply to
tusk, donald tusk

W dniu 2014-05-14 17:05, tusk, donald tusk pisze:

Lepiej dorobić przejściówkę z RJ45 na DB9 i sprawdzać testerem do kabli ethernetowych. Taki diodowy kosztuje ze 40 zł.

Reply to
Mario

zapytaj Kaczyńśkiego, Rydzyka i Macierewicza

Reply to
Marek Dyjor

o unią zaleciało...

Reply to
tusk, donald tusk

no i tak ma być

Reply to
Marek Dyjor

to dolutuj jeszcze po 1 diodzie 2 kolorowej dla każdego kabelka z jednej strony podłącz do koloru 1 a z drugiej do koloru 2 jeśli użyjesz zielono-czerwonej diody to przy dobrym krosie masz pomarańczowy a jak pomerdane to zapali się jedna zielona i inna czerwona

jeffrey

Reply to
Jeffrey

W dniu 2014-05-14 17:05, tusk, donald tusk pisze:

Ja bym generował po kolei "1" na wtyku RJ45, a na drugim końcu zrobiłbym przejściówkę DB9->RJ45 która byłaby tak połączona, aby uzyskać kolejność zapalania się diód taką samą jak na tym pierwszym RJ45. Teraz wystarczy użyć najtańszy tester przewodów RJ45

Jakieś 10 lat temu taki tester sam sobie zrobiłem z wykorzystaniem jakiegoś taniego mikrokontrolera firmy Atmel. Żeby przetestować połączenie wszystkich przewodów RJ45 trzeba by poprowadzić jeden wspólny przewód odniesienia, ale przy testowaniu długich przewodów UTP jest to raczej zadanie trudne to wpadłem na banalnie prosty sposób. Katody wszystkich LED-ów połączyłem razem, a równolegle do każdego LED-a wpiąłem diody w przeciwnym kierunku. Diody te powodowały, że na katodach LED-ów utrzymywał się poziom bliski "0" jako poziom odniesienia, niezależnie od tego, na którego LED-a była podawana "1".

Reply to
uzytkownik