MAX146(3V) do 5V?

Mam kilka MAX146 (przetw.A/C). Mają one być zasilane 3V, ale w dokumentacji jest dopuszczalne VDD 6V, dopuszczalne napięcia napięcia wejść cyfrowych, analogowych i Vref również 6V. Także na wykresie zasilanie jest zmieniane do 5,25V. Przy innych elementach np.ADuC814 jest wyraźnie zaznaczone zasilanie 3 lub 5V. Czy mogę więc zasilić go (Max146)5V?

Reply to
stoton
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) pisze:

Dzięki za zainteresowanie, tego byka widziałem najpierw :), co zresztą napisałem. Później zasugerowałem się zwłaszcza wykresem nonlinearity dla supply voltage do 5,25V (MAX146). Teraz myślę, że jednak można +5V, ale tylko chwilowo. Może przeżyłby gdyby zasilać +5V, ale np przez 1s co minutę? MAX147 nie ma w żadnym z moich internetowych sklepów, w jednym były wcześniej, ale za duża cena. Dam im więc te +3V i coś do konwersji poziomów. Przy okazji wyszedł temat używania nicków będących nazwami elementów. Spróbujcie dać Googlom MAX147 :(

Reply to
stoton

Dam im więc te +3V i coś do konwersji

Wygląda, że konwersja niepotrzebna. Gdy do wejścia MAXa zasilanego 3V dam 5V nic nie płynie. A procek już 2V na wejściu uważa za high. Chyba, że ktoś tak zrobił i miał problem, to proszę na mnie krzyczeć.

Reply to
stoton
Reply to
Greg(G.Kasprowicz