LED 5W układ zasilający.

Witam Wszystkich!

Zakupiłem taką diode:

i teraz pytanie - jak ją zasilić. Mam już 2 drivery 700mA, oo takie:
I teraz pojawia się pytanie: jak to ustrojstwo podłaczyc.

1) Jakie napięcie dać przed drivery (będą to baterie "paluszki" - ile?) 2) Czy dioda wymaga przyczepienia radiatora. 3) czy 2 drivery podlaczone równolegle dadzą mi 1400mA ? ?

W googlu skapitulowałem

Reply to
Daniel Kowalski

Lubisz bawić się czymś o czym nie masz pojęcia?? :D Na tej stronie jest napisane, że dla driverów 700mA napięcie wejściowe wynosi od 6 do 30V, więc takie musisz dać... . Teoretycznie minimum to 4 "paluszki", ale ja bym dał co najmniej 6. Nie znając budowy tych driverów ciężko stwierdzić, jak będą pracowały połączone równolegle... . Jest szansa, że w miarę dobrze :)... .

Pozdrawiam!! Konop

Reply to
Konop

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:eanrge$ror$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

OK z napięciem przed driverami już kumam ;) Teraz pytanie - podłączyć je równolegle czy szeregowo? Dioda ma mieć napięcie zasilania 3,4 - 3,8 V. Jakie będzie napięcie za tymi driverami? Sprzedawca diody polecił mi zakup dwóch driverów 700mA... PS. Buduję latarkę nurkową - na elektronice się nie znam, a czas nagli. Dzięki za porady, czekam na więcej ;)

Reply to
Daniel Kowalski

Dioda zasilana jest pradowo tzn ze musi plynac przez nia prad o okreslonej wartosci, o to dba ten driver. By zasilic diode 5W trzeba polaczyc je rownolegle, najlepiej byloby gdyby to ich producent (driverow) Ci pomogl - on zna ich konstrukcje i najlepiej wie czy dopuszczalne jest rownlegle laczenie. A na poczatek podlacz diode przez jeden driver - bedzie wtedy swiecic jak 3W.

Reply to
PAndy

O ile pamietam, kupilem od producenta driverow dwie sztuki, dwie bo jedna byla wadliwa, a druga taka sama.... po drugiej gosc stwoerdzil ze faktycznie do podlaczenia 3 diod sie nie nadaje... ale pienadze wydalem.. pozdrawiam michal

Wiedziałem, że trzeba było się zabrać za "grozę" ;) Ale cóż, obudowa alu już się robi...

Reply to
Daniel Kowalski

Dzięki Pandy! Czyli po podłączeniu tych driverów nie muszę się martwić o napięcie "za nimi"? I istotne jest tylko dostarczenie odpowiedniego zakresu napięcia przed driverem? Oświeć mnie do końca! Wieczorem zaczynam lutować to ustrojstwo, czekam jeszcze na radiator, chcę zrobić dobre chłodzenie. pozdro!

Reply to
Daniel Kowalski

Najwazniejszy jest prad i o to ma sie troszczyc driver - tak jak mowie - na poczatek podepnij jeden driver i zoabcz jak sie toto zachowuje. Potem mozna zaryzykowac i dopiac drugi rownolegle - choc moim zdaniem to powinno byc zrobione na jednym bez kombinowania.

Reply to
PAndy