LCD 1x16 - problem

Generalnie jedyny delay jakiego uzywam to 1us. Cz?sto du?y delay kaszani spraw?, niby wszystko dzia?a ok ale jak procek zajmuje sie czyms jeszcze (inter) to wykracza poza co? w stylu timeouta i raz dzia?a raz nie.

Co do dziury w "przestrzeni" to w wy?wietlaczach 1x16, kt?re stosuje druga po??wka linii jest jakby now? lini? trzeba doda? do adresu znaku

0x40 aby przej?? dalej.

Pozdrawiam, Micha? Klukowski

Reply to
inv4der

józek napisał(a):

adresy nastepnych pól zaczynają się od 0x40

Daniel Dawid <LightHouser> Majewski

A przeczytaj specyfikacje to tego [lub podobnego wyswietlacza] - i zwroc uwage na czasy. Sporo stosowanych sposobow gwalci czasy mocno.

Bo wiesz ze to jest 288 a nie 1*16 ? :-)

Daniel Dawid <LightHouser> Majewski napisał:

Daniel Dawid <LightHouser> Majewski

józek napisał(a):

To znaczy że wyświetlacz oprócz włączenia się nic nie zrobił, nie zadziałała inicjalizacja lub nie działa co raczej mocno wątpliwe skoro portefi wyświetlać jednak. Co do odczytu pinu busy ( nie wiem dokładnie jak się nazywa bo nie używałem nigdy) to daruj sobie. Ważne zrobić opóźnienia przy inicjalizacji, procedurach wpisywania komend.

Reply to
szlovak